Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosprd a Telecí
| Humorný příběh vypráví o přátelství dvou předškoláků. Malý chlapec s podivným příjmením Kosprd je přiveden proti své vůli do školky, kde se setkává s předškolačkou se stejně podivným příjmením Telecí. Spolu vymýšlí a provádějí spoustu neuvážených nápadů, které vyvrcholí útěkem z mateřské školy.
V článku nabízíme náměty na aktivity pro práci s první kapitolou knihy včetně odkazů na inspiraci z dalších modulů Metodického portálu RVP.CZ.
Kniha získala 1. místo v literární soutěži o nejlepší původní českou prózu vyhlášené nakladatelstvím ALBATROS ve společnosti Albatros Media a. s. v roce 2012.  | Eva Papoušková |
|
|
| |
|
25. 09. 2013 |
7606 |
Noc se skřítky
| Večerní a noční akce pro děti, které se nebojí vypravit se v noci do školky za skřítky. Loňské spaní ve školce se dětem moc líbilo a také rodiče byli moc spokojeni, že mohli v klidu odejít na místní ples a nemuseli se bát, že o jejich děti není postaráno. Letošní rok tuto akci tedy rády zopakujeme.  | Michaela Záhumenská |
|
|
| |
|
26. 02. 2012 |
10159 |
Lesní pohádky
| Škola v přírodě, zaměřená na ekologii, rozvoj fyzické i psychické zdatnosti dětí a historii naší země.  | Jelena Darášová |
|
|
| |
1 komentář |
17. 03. 2011 |
31889 |
Školička pro maláčky
| Program, jehož cílem je usnadnit adaptaci dítěte při vstupu do mateřské školy. Rodičům umožňuje poznat styl výchovně-vzdělávací práce MŠ.  | Jelena Darášová |
|
|
| |
|
15. 03. 2011 |
16153 |
Z pohádky do pohádky
| Příspěvek nabízí inspiraci, jak děti motivovat ke společným činnostem ve škole v přírodě. Děti provázejí pohádkové postavy, které jim jsou blízké a pomáhají jim překonat případný strach z odloučení od rodičů.  | Drahomíra Sakařová |
|
|
| |
|
22. 05. 2009 |
15430 |
Učební plán školy v přírodě
| Cílem je vést děti k lásce k domovu, přírodě, seznamování se s novým prostředím, vytváření zdravých životních návyků, upevňování tělesné zdatnosti, k podpoře kamarádství, toleranci, rozvoji estetického cítění, citu pro spravedlnost. Děti se učí vnímat přírodu, která je obklopuje, je v nich rozvíjen pocit sounáležitosti s ní a potřeba ji chránit.  | Romana Zalabáková |
|
|
| |
|
20. 12. 2006 |
15547 |
Šel medvídek do školky
| Prostřednictvím hračky (maňáska) pomáháme dětem s adaptací na změnu v jejich životě, jakou je vstup do MŠ.  | Alžběta Palatinová |
|
|
| |
|
21. 11. 2005 |
8533 |
PRÁZDNINY JSOU ZA NÁMI
| Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Záměrem projektu je přiblížit dětem změny v přírodě s odcházejícím létem a opětovné sjednocení dětského kolektivu po prázdninách, získání pocitu pohody a sounáležitosti ve skupině.
Očekávané výstupy: Poznatky z podzimní přírody, využívat své smysly aj., adaptovat se v prostředí MŠ.
Časový rozsah: přibližně jeden měsíc.
Věková skupina: věk dětí 5 - 6 let. Projekt rozšiřuje zkušenosti dětí z předchozích dvou let.  | Alena Picková |
|
|
| |
|
08. 03. 2005 |
27293 |
Škola čar a kouzel
| Celý projekt se odehrál ve škole v přírodě, kde vedeme děti k tomu, aby se naučily chápat a vnímat krásu přírody a vytvořily si vztah k ochraně životního prostředí.
Cílem bylo umožnit dětem maximální pobyt na čerstvém vzduchu; rozvíjet jejich pohybové aktivity, fyzické a duševní schopnosti, stejně tak svět fantazie a představivost. Posílit dětské sebevědomí tím, že obstojí v prostředí bez rodičů, tj. umět se o sebe postarat, řešit problémy.
Posílit vztahy mezi dětmi samotnými, prohloubit jejich vzájemnou důvěru, jakož i k dospělým. Učit se týmové práci, radovat se z úspěchů druhých.
Umět se dívat kolem sebe, obdivovat a vážit si přírody. Uvědomovat si, že i já svým chováním a jednáním mohu přispět k ochraně přírody.  | Milada Fišerová |
|
|
| |
|
29. 06. 2004 |
17878 |