Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Justýna se představuje – 1. část
| Integrovaný blok je součástí projektu „Justýna a slušné chování”, jehož cílem je vytvoření a postupné respektování „Pravidel soužití ve třídě”.
Úvodní (motivační) část je zaměřená na vzbuzení zájmu dětí o dané téma. Seznamuje děti s knihou, která je spojovacím článkem celého projektu a rozvíjí přátelské vztahy ve třídě.  | Eva Pipková |
|
|
| |
|
03. 06. 2010 |
15501 |
Jak jsme přišli na svět
| Tento blok byl zařazen k nadcházejícímu Svátku matek. Je zaměřený na rodinu, zejména maminku.  | Iveta Burešová |
|
|
| |
|
22. 06. 2011 |
18141 |
Poznáváme Martina
| Dětem představujeme tradici pozdního chladného podzimu – svátek svatého Martina. Na známé pranostice vysvětlujeme změny počasí a zároveň objasníme význam slavné postavy. Postava Martina nám předkládá citlivý a ohleduplný přístup k ostatním lidem a sociální soudržnost.  | Hana Hrabalová |
|
|
| |
|
03. 11. 2011 |
29109 |
Proč se tento drak mračí jako mrak?
| Program je inspirován podzimem a lákavým tématem pouštění draků, ve druhé rovině se zaměřuje na emoce a rozvoj empatie dětí. Děti dostávají příležitost vstoupit do příběhu o papírovém dráčkovi, který se pořád mračil, zlobil ostatní a nikdo si s ním nechtěl hrát. Děti dráčkovi pomáhají najít cestu k ostatním drakům, aby se s nimi mohl vydat na slavný dračí slet.  | Dana Tvrďochová |
|
|
| |
|
01. 12. 2011 |
21208 |
Kdo nám pomáhá
| Uplatněním situačního učení byly dětem poskytnuty srozumitelné ukázky ze života postižených. Stěžejním cílem bylo vytváření prosociálních postojů (respektu, tolerance, rozvoj sociální citlivosti a ohleduplnosti), seznámení se se Střediskem výcviku vodicích psů.  | Alžběta Palatinová |
|
|
| |
|
21. 11. 2005 |
9372 |
První dny ve školce
| Tento integrovaný blok pomáhá dítěti s adaptací na nové prostředí, podporuje ho ve vytváření a získávání schopnosti přizpůsobit se změně jakou pro něj je vstup do mateřské školy. Tento blok byl součástí celoročního projektu Kdo jsem.  | Alžběta Palatinová |
|
|
| |
|
24. 11. 2005 |
6391 |
Hněv ... a co s ním? - náměty na činnosti s knihou
| Autorka nabízí knihu, která jednoduchým sdělením popisuje, jak to vypadá, když se dítě rozhněvá, jak ho vnímají druzí a jakým způsobem může hněv odejít. Text je vhodný jako pracovní text pro práci v dětské skupině.  | Catherine Dolto |
|
|
| |
|
13. 02. 2014 |
8267 |
O hajném Robátkovi
| Děti prostřednictvím pohádky pronikají do lesního království, kde se seznamují s volně žijícími zvířaty a jejich způsobem života. Dozví se, kdo je to myslivec, hajný, jaká je jejich hlavní úloha. Různými činnostmi a praktickými zkušenostmi získávají kladný vztah k přírodě, který zpětně odráží poznatky o tom, jak se v lese správně chovat.  | Miroslava Strakatá |
|
|
| |
|
05. 03. 2010 |
24580 |
O ukopnuté houbě
| Tematický celek vycházející ze stejnojmenné pohádky vede k utváření povědomí o nutnosti ochrany životního prostředí a nutnosti zodpovědného chování vůči našemu okolí, lidem i věcem. Pomáhá dětem vnímat jejich emoce, přiměřeně s nimi zacházet, vciťovat se do pocitů druhých. Je určen dětem od 4 do 6 let, jeho realizace vyžaduje cca 1–2 týdny.  | Eva Rybárová |
|
|
| |
|
07. 12. 2010 |
37153 |
Pohádka O dvanácti měsíčkách aneb Zima kolem nás
| Prostřednictvím následujícího bloku se děti seznámí s obsahem pohádky O dvanácti měsíčkách a díky doplňujícím činnostem poznají jednotlivá roční období. Další navazující činnosti vycházejí z ročního období zima, ve které se děj pohádky odehrává. Děti se učí citlivosti a ohleduplnosti v mezilidských vztazích – vztahy postav v pohádce a ve vztahu k přírodě, konkrétně se učí pomáhat zvířatům v zimě.  | Miroslava Strakatá |
|
|
| |
|
26. 04. 2011 |
38175 |