Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Poznávací schopnosti a funkce, představivost... > vyjadřovat svou představivost a fantazii...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dramatika – pocitové hry

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Dramatika – pocitové hry je zásobník několika dramatických her a slouží jako didaktická pomůcka pro učitelky v mateřských školách. Hry se dají různými způsoby obměňovat podle toho, jak potřebujeme děti motivovat (pohádka, škola v přírodě apod.).
Autor Michael Novotný

Kopu, kopu brambory

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Brambory jako snadno dostupný materiál dávají všem pedagogům i maminkám možnost využít je při nejrůznějších prožitkových činnostech. Blok je ještě navíc rozšířen o práci s hlínou.
Autor Hana Nováková

Pohádková rodina

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Příspěvek nabízí praktické hry, činnosti a aktivity, které dětem umožňují setkání s pohádkovou rodinou, a to prostřednictvím veršované pohádky.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

Mytologické bytosti - Elfové

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Souhrn dramatických činností, které rozvíjejí orientaci v dramatickém prostoru, tvořivost, fantazii a empatii.
Autor Dominika Bečáková

Prázdninová školka s předškolními dětmi – Z pohádky do pohádky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dětmi v mateřské škole. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, venkovní činnost. Vše propojuje téma kreslených pohádek. Na děti čeká Medvídek Pú, Doktorka Plyšáková, Šmoulové, Ledové království, i Matýsek a Jája. Zažijí různá dobrodružství nejen ve třídě, ale i na školkové zahradě či vycházce. Veškeré výrobky si mohou ihned odnášet domů.
Autor Petra Pšeničková

Taktilní vnímání a jeho rozvoj

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Taktilní vnímání je smyslovým vnímáním. Na první pohled by se mohlo zdát, že je hmat pro rozvoj dítěte nepodstatný, ovšem uvědomíme-li si, že u rozvoje osobnosti dítěte je třeba postihnout ve cvičení všechny složky, nesmíme tedy hmat opomenout. Rozvoj taktilního vnímání hodně prolíná se cvičením jemné motoriky. V tomto článku nabízím možnosti jak rozvíjet taktilní vnímání.
Autor Věra Fišerová

Dramatizace pohádky Ošklivé káčátko

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Tento článek obsahuje soubor 23 dramatických her a činností motivovaných pohádkou Hanse Christiana Andersena „Ošklivé káčátko“. Může dobře sloužit jako zásobník her pro učitelky v mateřských školách, a to jak při každodenní vzdělávací nabídce, tak třeba i na kroužku dramatické výchovy.
Autor Michael Novotný

Pracovní techniky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek je didaktickou pomůckou pro pedagogy v mateřských školách. Pomocí uvedených technik lze u dětí předškolního věku rozvíjet jemnou motoriku, estetické a environmentální vnímání a kooperaci mezi dětmi. Všechny techniky uvedené v zásobníku jsem si osobně s dětmi vyzkoušel a měly veliký ohlas. Při pracovních činnostech s dětmi jsem zde využíval jak tradiční, tak i méně známé techniky.
Autor Michael Novotný

Výtvarná řada – Vodníci a hastrmani

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tento inspirativní článek může sloužit učitelkám v mateřských školách jako didaktická pomůcka pro tvorbu krátkodobého projektu výtvarných činností, které propojují všechny oblasti složek výchovy.
Autor Radka Perglerová

Vizuální dílo jako generátor výtvarných aktivit: Křišťálový zámek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Vizuální dílo ze sbírek Národní galerie může sloužit jako podklad projektu v mateřské škole. Inspirace konkrétním dílem ze sbírky 19.století otevírá dveře k mnoha činnostem s dětmi v mateřské škole, nejen výtvarného charakteru. Tvorbu se sněhem a barvami, výtvarnou techniku gumáž i zasazení díla do krajiny lze realizovat s předškolními dětmi v jakémkoliv věku.
Autor Pavla Šandová
Celkem: 33