Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Poznávací schopnosti a funkce, představivost... > vyjadřovat svou představivost a fantazii...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zimní radovánky zvířátek z lesa

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Tento článek je lekcí na jeden či dva dny v mateřské škole. Lze však lehce uzpůsobit i pro mladší školní věk. Snažila jsem se postavit tuto lekci jako dramatickou výchovu. Použila jsem zde dramatické činnosti, ale také výtvarné a tělovýchovné. Vymyslela jsem naučnou a interaktivní pohádku, do které děti vstupovaly pomocí mých otázek. Každou z uvedených činností lze přizpůsobit jednotlivé skupině dětí. Lze využít pouze některé činnosti, protože na sebe nenavazují.
Autor Veronika Lorgerová

Vizuální dílo jako generátor výtvarných aktivit: Křišťálový zámek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Vizuální dílo ze sbírek Národní galerie může sloužit jako podklad projektu v mateřské škole. Inspirace konkrétním dílem ze sbírky 19.století otevírá dveře k mnoha činnostem s dětmi v mateřské škole, nejen výtvarného charakteru. Tvorbu se sněhem a barvami, výtvarnou techniku gumáž i zasazení díla do krajiny lze realizovat s předškolními dětmi v jakémkoliv věku.
Autor Pavla Šandová

Výtvarná řada – Vodníci a hastrmani

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Tento inspirativní článek může sloužit učitelkám v mateřských školách jako didaktická pomůcka pro tvorbu krátkodobého projektu výtvarných činností, které propojují všechny oblasti složek výchovy.
Autor Radka Perglerová

Využití tabletů v předškolním vzdělávání

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Článek pojednává o využití tabletů a chytrých mobilních zařízení v prostředí mateřských škol (v předškolním vzdělávání). Obsahuje různé typy aplikací pro rozvoj hudebního cítění, hraní v roli, jemné motoriky, jazyka a řeči, učení a poznání, kompetence k řešení problému a algoritmizaci a programování. Cílem je představení některých zajímavých aplikací pro tablety a chytrá mobilní zařízení a poskytnutí krátkých recenzí k nim.
Autor Mgr. Karel Šimeček

Dramatizace pohádky Ošklivé káčátko

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Tento článek obsahuje soubor 23 dramatických her a činností motivovaných pohádkou Hanse Christiana Andersena „Ošklivé káčátko“. Může dobře sloužit jako zásobník her pro učitelky v mateřských školách, a to jak při každodenní vzdělávací nabídce, tak třeba i na kroužku dramatické výchovy.
Autor Michael Novotný

Pohádková rodina

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Příspěvek nabízí praktické hry, činnosti a aktivity, které dětem umožňují setkání s pohádkovou rodinou, a to prostřednictvím veršované pohádky.
Autor Bc. Radmila Michlíčková

Mytologické bytosti - Elfové

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Souhrn dramatických činností, které rozvíjejí orientaci v dramatickém prostoru, tvořivost, fantazii a empatii.
Autor Dominika Bečáková

Jak kouzelník Žito potrestal nepoctivého hostinského

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Dramatická lekce inspirovaná knihou Staré pověsti české.
Autor Dominika Bečáková

Taktilní vnímání a jeho rozvoj

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
dlouhodobý
Taktilní vnímání je smyslovým vnímáním. Na první pohled by se mohlo zdát, že je hmat pro rozvoj dítěte nepodstatný, ovšem uvědomíme-li si, že u rozvoje osobnosti dítěte je třeba postihnout ve cvičení všechny složky, nesmíme tedy hmat opomenout. Rozvoj taktilního vnímání hodně prolíná se cvičením jemné motoriky. V tomto článku nabízím možnosti jak rozvíjet taktilní vnímání.
Autor Věra Fišerová

Na poli

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Lekce se týká podzimu, konkrétně práce na poli. Příprava pracuje s prvky dramatické výchovy. Učitel i děti vstoupí do role, díky které se naučí, kdo je to zahradník a jaká je jeho práce.
Autor Barbara Křížková
Celkem: 33