Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Poznávací schopnosti a funkce, představivost... > chápat základní číselné a matematické pojmy,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

MŠ - Geometrie v rovině

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Geometrické představy. Dítě se seznamuje se základními geometrickými tvary a jejich reálnými reprezentacemi. Skládáním tvarů rozvíjíme u dítěte analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs

MŠ - Geometrie v prostoru

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Geometrické představy. Dítě určuje a rozeznává polohové vztahy v rovině a v prostoru, rozlišuje tvary těles.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs

Mladší děti v MŠ – předčtenářská a předmatematická gramotnost

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí učitelům MŠ aktivity pro mladší děti. Děti budou skládat puzzle, hrát stínovanou i kelímkové pexeso. Rozmotají klubíčka vlny, posílí sluchovou paměť, seznámí se s aktivitou Člověče, nezlob se.
Autor Petra Pšeničková

Louka plná pohádek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento tematický celek je motivován písničkami, jejichž obsah je základem pro činnosti dětí.
Očekávané výstupy: Viz. každá tematická část
Časový rozsah: Květen - červen
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Soňa Buchwaldková

Kuchyňské náčiní II

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek nabízí přiblížení tématu kuchyňské náčiní předškolákům. V druhé části děti čeká hudebničení pomocí kuchyňského náčiní, tvoření vět z neúplného zadání, logické řady s kuchyňským načiním, nácvik špetky se skutečnou solí.
Autor Petra Pšeničková

Jak se v Praze cestuje

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika integrovaného bloku: Tento projekt je součástí školního vzdělávacího programu Praha - město, ve kterém žiji. Směřuje k vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách. Činnosti vycházejí z vlastních prožitků a zkušeností dětí, navazují na jejich poznatky o dopravě. Projekt vznikl na podnět skupiny chlapců.
Očekávané výstupy: Mít poznatky o dopravě a dopravních prostředcích, umět se orientovat v prostředí mimo MŠ, umět dodržovat pravidla chování.
Časový rozsah: 2 měsíce
Věková skupina: 3 - 7 let
Autor Olga Letfusová

Jak rozvíjet předmatematické představy v přípravné třídě? – 4. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek nabízí poutavé aktivity, které rozvíjí předmatematické dovednosti předškoláků s využitím sněhových koulí či šišek, postav samotných dětí, přírodnin, geometrických tvarů i pěnových kostek.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet orientaci v přípravné třídě – 3. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí aktivity pro rozvoj prostorové orientace a vnímání časového sledu. Žáci se mohou těšit na vnímání událostí v přírodě, odhadování činností, vyprávění a dramatizaci pohádky O řepě.
Autor Petra Pšeničková

Jak pejsek s kočičkou psali dopis děvčatům do Nymburka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt děti motivuje k zájmu o školní práci (zejména potřebu naučit se číst a psát) a posiluje některé dovednosti budoucího školáka (grafomotorická cvičení, znalost adresy atd.). Učí děti najít v literatuře příklady prosociálního jednání a dokázat je aplikovat v některých situacích jejich života. Projekt je součástí třídního vzdělávacího programu předškolní třídy s názvem Moje knížky.
Autor Hana Nádvorníková

Jak jsme slavili masopust

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Tento příspěvek vznikl v únoru s cílem seznámit děti s lidovými tradicemi v období masopustu, společně prožít radost a veselí. Motivuje děti k rozvíjení myšlení, zručnosti, tvořivosti i fantazii při výtvarných a jiných činnostech.
Autor Alžběta Palatinová
Celkem: 34