Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Poznávací schopnosti a funkce, představivost... > chápat základní číselné a matematické pojmy,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Dopravní prostředky III

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Závěrečná část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti rozpoznávají popletené věty, určují směr zvuku, učí se kreslit vlnovku a smyčky, dokreslují druhou část obrázku do sítě, zahrají si obrázkové loto a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.
Autor Petra Pšeničková

Dopravní prostředky II

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Druhá část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti poznávají množství, učí se nakreslit rovnou a svislou čáru, dokreslují obrázek, vyhledávají chyby v příběhu a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.
Autor Petra Pšeničková

Dopravní prostředky I

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
První část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti naslouchají příběhu, vyhledávají rýmy, rozpoznávají prostorové vztahy, poznávají obrázky na zašrafovaném pozadí a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.
Autor Petra Pšeničková

Oblečení I

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V první části dvoudílného seriálu představuji dětem neobvyklý příběh o oblečení dvou dětí – Amálky a Matouška. Děti oblečení třídí podle ročních období; vytváří skutečné makety postav dětí, které oblékají; skládají puzzle nebo procvičují sluchovou paměť.
Autor Petra Pšeničková

MŠ - Geometrie v prostoru

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Geometrické představy. Dítě určuje a rozeznává polohové vztahy v rovině a v prostoru, rozlišuje tvary těles.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs

MŠ - Komplexní aktivity

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Mnohostní, množinové a geometrické představy lze rozvíjet prostřednictvím komplexních aktivit, v nichž se jednotlivé oblasti prolínají.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs

MŠ - Geometrie v rovině

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Geometrické představy. Dítě se seznamuje se základními geometrickými tvary a jejich reálnými reprezentacemi. Skládáním tvarů rozvíjíme u dítěte analyticko-syntetické myšlení a prostorové vnímání.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs

MŠ - Rytmus a kombinatorika

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a alternativní myšlení.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs

MŠ - Kvantita

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Mnohostní představy. Dítě vnímá a určuje množství (včetně „málo“, „nic“, „hromada“), využívá různé modely a reálné reprezentace včetně různých konfigurací (nejen lineárních).
Autor H. Lišková,E. Zelendová, E. Fuchs

MŠ - Shodnost

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Geometrické představy. Díky vnímání shodnosti může dítě postřehnout odlišnosti, učí se rozlišovat. Spontánně rozvíjí odhad.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Celkem: 34