Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Cílem aktivity je rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti dětí předškolního věku. Jmenované gramotnosti se při činnosti přirozeně propojují. Aktivita u dětí vyžaduje postupovat podle pokynů a instrukcí, zapamatovat si domluvené údaje, chápat základní číselné pojmy, orientovat se v rovině, při kontrole využít digitální technologie, odhalit případnou chybu a opravit ji. V závěru je připojeno doporučení pro individualizaci.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Jana Udatná
V první části dvoudílného seriálu představuji dětem neobvyklý příběh o oblečení dvou dětí – Amálky a Matouška. Děti oblečení třídí podle ročních období; vytváří skutečné makety postav dětí, které oblékají; skládají puzzle nebo procvičují sluchovou paměť.
Autor Petra Pšeničková
Množinové představy. Při procesu uspořádání dítě vnímá dva a více objektů. Nastupuje tak vztahové vnímání (podpora kauzálního myšlení).
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Množinové představy. Dítě třídí na základě stejné vlastnosti (charakteristiky), např. má stejnou barvu, tvar, velikost jako ten druhý nebo další.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Geometrické představy. Díky vnímání shodnosti může dítě postřehnout odlišnosti, učí se rozlišovat. Spontánně rozvíjí odhad.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Množinové představy. Vytvářením pravidelností a opakováním téhož úseku vzniká rytmus. Dítě učíme vnímat a odhalit pravidelnosti v řadě i na ploše. Dítě vytváří vzory a tak si rozvíjí kombinační a alternativní myšlení.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Množinové představy. Dítě manipuluje s objekty, odhaluje a respektuje jejich vzájemné vztahy (včetně početních i geometrických). Využívá úsudek, při němž pracuje i se skupinovými podmínkami.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Množinové představy. Dítě přiřazuje jeden objekt k druhému, tvoří dvojice – páruje.
Autor H. Lišková, E. Zelendová, E. Fuchs
Mnohostní představy. Dítě vnímá a určuje množství (včetně „málo“, „nic“, „hromada“), využívá různé modely a reálné reprezentace včetně různých konfigurací (nejen lineárních).
Autor H. Lišková,E. Zelendová, E. Fuchs
Mnohostní, množinové a geometrické představy lze rozvíjet prostřednictvím komplexních aktivit, v nichž se jednotlivé oblasti prolínají.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs