Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Poznávací schopnosti a funkce, představivost... > chápat základní číselné a matematické pojmy,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Děti pilné jako včeličky – 1. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Úvodní díl trilogie Děti pilné jako včeličky nabízí řadu pracovních listů podporujících rozvoj matematických představ, grafomotoriky a popis depistážní karty. Děti zajímavými činnosti pronikají do společenstva včel.
Autor Iva Burešová

Dopravní prostředky I

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
První část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti naslouchají příběhu, vyhledávají rýmy, rozpoznávají prostorové vztahy, poznávají obrázky na zašrafovaném pozadí a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.
Autor Petra Pšeničková

Dopravní prostředky II

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Druhá část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti poznávají množství, učí se nakreslit rovnou a svislou čáru, dokreslují obrázek, vyhledávají chyby v příběhu a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.
Autor Petra Pšeničková

Dopravní prostředky III

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Závěrečná část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti rozpoznávají popletené věty, určují směr zvuku, učí se kreslit vlnovku a smyčky, dokreslují druhou část obrázku do sítě, zahrají si obrázkové loto a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.
Autor Petra Pšeničková

Jak jsme slavili masopust

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
střednědobý
Tento příspěvek vznikl v únoru s cílem seznámit děti s lidovými tradicemi v období masopustu, společně prožít radost a veselí. Motivuje děti k rozvíjení myšlení, zručnosti, tvořivosti i fantazii při výtvarných a jiných činnostech.
Autor Alžběta Palatinová

Jak pejsek s kočičkou psali dopis děvčatům do Nymburka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt děti motivuje k zájmu o školní práci (zejména potřebu naučit se číst a psát) a posiluje některé dovednosti budoucího školáka (grafomotorická cvičení, znalost adresy atd.). Učí děti najít v literatuře příklady prosociálního jednání a dokázat je aplikovat v některých situacích jejich života. Projekt je součástí třídního vzdělávacího programu předškolní třídy s názvem Moje knížky.
Autor Hana Nádvorníková

Jak rozvíjet orientaci v přípravné třídě – 3. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí aktivity pro rozvoj prostorové orientace a vnímání časového sledu. Žáci se mohou těšit na vnímání událostí v přírodě, odhadování činností, vyprávění a dramatizaci pohádky O řepě.
Autor Petra Pšeničková

Jak rozvíjet předmatematické představy v přípravné třídě? – 4. díl

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek nabízí poutavé aktivity, které rozvíjí předmatematické dovednosti předškoláků s využitím sněhových koulí či šišek, postav samotných dětí, přírodnin, geometrických tvarů i pěnových kostek.
Autor Petra Pšeničková

Jak se v Praze cestuje

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika integrovaného bloku: Tento projekt je součástí školního vzdělávacího programu Praha - město, ve kterém žiji. Směřuje k vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách. Činnosti vycházejí z vlastních prožitků a zkušeností dětí, navazují na jejich poznatky o dopravě. Projekt vznikl na podnět skupiny chlapců.
Očekávané výstupy: Mít poznatky o dopravě a dopravních prostředcích, umět se orientovat v prostředí mimo MŠ, umět dodržovat pravidla chování.
Časový rozsah: 2 měsíce
Věková skupina: 3 - 7 let
Autor Olga Letfusová

Kuchyňské náčiní II

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek nabízí přiblížení tématu kuchyňské náčiní předškolákům. V druhé části děti čeká hudebničení pomocí kuchyňského náčiní, tvoření vět z neúplného zadání, logické řady s kuchyňským načiním, nácvik špetky se skutečnou solí.
Autor Petra Pšeničková
Celkem: 34