Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Poznávací schopnosti a funkce, představivost... > záměrně se soustředit na činnost a udržet...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jablíčka: Rozvoj matematické gramotnosti

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Praktický program s podzimní tematikou, díky níž si děti v několika činnostech procvičí matematickou gramotnost. Konkrétně práci s informacemi, chronologii, plnění pokynů, prostorovou orientaci, odhad vzdálenosti, práci s rytmem a grafický záznam slabik. Konkrétní cíle uvádím u činností. Poslouží Vám jako celistvá náplň na jedno dopoledne, splňuje všechny požadavky na složení řízených činností. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Ludmila Bakonyi Selingerová

Dopravní prostředky III

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Závěrečná část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti rozpoznávají popletené věty, určují směr zvuku, učí se kreslit vlnovku a smyčky, dokreslují druhou část obrázku do sítě, zahrají si obrázkové loto a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.
Autor Petra Pšeničková

Oblečení II

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V druhá části dvoudílného seriálu děti dále pracují s příběhem o oblečení, porovnávají jednotlivé kusy oblečení, procvičují zrakovou paměť i sluchové rozlišování; osvojují si grafomotorické prvky, kterými oblečení zdobí.
Autor Petra Pšeničková

MŠ - Komplexní aktivity

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Mnohostní, množinové a geometrické představy lze rozvíjet prostřednictvím komplexních aktivit, v nichž se jednotlivé oblasti prolínají.
Autor Hana Lišková, Eva Zelendová, Eduard Fuchs

Využití textu písně v práci s předškolními dětmi – I. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek nabízí učitelkám mateřských škol inspiraci, jak využít text písničky při hrách a činnostech ve vzdělávací nabídce.
Autor Bc. Michael Novotný

Pohádková dramatika - O kohoutkovi a slepičce - II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Inspirativní článek, nabízející dramatizaci pohádky „O kohoutkovi a slepičce“, zařazen do seriálu „Pohádková dramatika“.
Autor Bc. Michael Novotný

Pohádková dramatika ‒ „Mach a Šebestová“, I. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Další díl ze seriálu Pohádková dramatika, tentokrát na téma pohádky „Mach a Šebestová“.
Autor Bc. Michael Novotný

Pohádková dramatika ‒ „Sněhová královna“, II. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Volné pokračování dramatických her motivovaných pohádkou Hanse Christiana Andersena Sněhová královna.
Autor Michael Novotný

Pohádková dramatika – Čarodějnice, III. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Pokračování článku, nabízejícího učitelkám mateřských škol dramatickou inspiraci na téma čarodějnice.
Autor Michael Novotný

Hrátky s knoflíky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
krátkodobý
Následující příspěvek nabízí řadu námětů na činnosti a výrobky, při nichž hrají zásadní roli obyčejné knoflíky. V dnešní přetechnizované době drahých a někdy nefunkčních hraček se tak snažíme ukázat, jak se dají vyrobit zábavné a účelné pomůcky a krásné výrobky s takřka nulovými náklady. V úvodu je zmíněna krátká historie knoflíku, poté následují výše avizované náměty a v závěru jsou uvedeny nápady, jak se dá téma knoflíku dále rozvíjet a využít (například při odpoledních s rodiči…). Součástí jsou také námi vytvořené pracovní listy, šablona na stolní hru a na obrázky vytvořené pomocí knoflíků. Jelikož je příspěvek založen na práci s drobnými předměty, je důležité při každé aktivitě dbát ve zvýšené míře na bezpečnost. Aby nedošlo k poranění dětí, rovněž s tavnou pistolí pracuje pouze učitelka.
Autor Markéta Šmydkeová
Celkem: 24