Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Jazyk a řeč > naučit se zpaměti krátké texty (reprodukovat...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Lidové zvyky a tradice

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Představujeme plán integrovaného bloku, jehož hlavním cílem je prožívání lidových tradic, zvyků a obyčejů konaných během školního roku v mateřské škole. Dále je záměrem pedagogů seznámit děti, jejich rodiče i širší veřejnost s lidovými tradicemi, zvyky a obyčeji. Jedním z dalších cílů je aktivní zapojení rodičů do tématu.
Autor Romana Škorničková

Zdraví

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Zajímavé činnosti s tematikou zdraví. Jednou z částí bloku je pohádka O medvědu Peciválovi, tzv. pohádka s otevřeným koncem, kde děti dostávají prostor pro slovní vyjádření již získaných zkušeností z oblasti ochrany zdraví a znalostí těla, pro logické uvažování nad situací v pohádce, ale i pro svou fantazii.
Autor Lucie Hubená

Logopedie ve školce 3. část – náměty a hry

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu – nabízí různé náměty her a činností podporujících správný řečový rozvoj dítěte.
Autor Taťána Šindelková

Logopedie ve školce 2. část - praxe

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu – nabízí různé náměty her a činností podporujících správný řečový rozvoj dítěte. V příspěvku si připomeneme teoretický základ logopedické péče.
Autor Taťána Šindelková

Pohádka o Budulínkovi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek nabízí jednu z možností, jak dětem přiblížit pohádkový příběh.
Autor Jitka Müllerová

Velikonoce - Jak šlo vejce na vandr

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Prostřednictvím estetických prožitků chceme vytvořit sváteční náladu pro přípravu na svátky jara a přirozeně vnést děti do doby dětství jejich prarodičů a praprarodičů.
Autor Ivana Bešťáková

Jak se v Praze cestuje

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika integrovaného bloku: Tento projekt je součástí školního vzdělávacího programu Praha - město, ve kterém žiji. Směřuje k vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách. Činnosti vycházejí z vlastních prožitků a zkušeností dětí, navazují na jejich poznatky o dopravě. Projekt vznikl na podnět skupiny chlapců.
Očekávané výstupy: Mít poznatky o dopravě a dopravních prostředcích, umět se orientovat v prostředí mimo MŠ, umět dodržovat pravidla chování.
Časový rozsah: 2 měsíce
Věková skupina: 3 - 7 let
Autor Olga Letfusová

Pekař peče housky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento projekt je součástí dlouhodobějšího tematického bloku s názvem "Kdo, co, čím aneb Práce dospělých", který seznamuje děti s prací dospělých, významem a užitkem některých povolání. Volně navazuje na projekt "Veselý masopust aneb Hodiny a hodináři". Děti si uvědomují, že je třeba si vážit své práce i práce druhých lidí. V tomto konkrétním projektu jsme zvolili povolání pekaře, protože se děti každodenně setkávají s výsledky jeho práce. Zaměřili jsme se na cestu od výroby pečiva až po šetrné zacházení se zbytky potravin.
Očekávané výstupy: Chápat význam lidské práce a vážit si výsledků práce své i jiných lidí
Předpokládaný časový rozsah: Přibližně 2 týdny
Věková skupina: Homogenní, věk dětí 4 - 5 let
Autor Eva Pipková

Poslové jara

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Týdenní tematický celek Poslové jara děti pomocí poezie seznamuje se životem ptáků a také s počátkem jarního období. Cílem je sblížení dětí s literárním uměním - s poezií, rozvíjení kladného vztahu k přírodě a úcty k životu ve všech jeho formách.
Autor Martina Půtová

Proč se červen červená

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Děti se různorodými činnostmi učí vnímat svět, jeho rozmanitosti a odlišnosti a zároveň tak podporují svoji tvořivost a své praktické dovednosti.
Časový rozsah: 1 měsíc
Věková skupina: 4-6 let
Autor Soňa Buchwaldková
Celkem: 33