Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Jazyk a řeč > naučit se zpaměti krátké texty (reprodukovat...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hry s pohádkou O třech prasátkách

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
V následujícím příspěvku se děti blíže seznámí s klasickou pohádkou O třech prasátkách. Prostřednictvím her a dalších souvisejích činností si upevní děj pohádky, učí se pamatovat si krátké texty a rozumět jim, seznámí se s dalšími domácími zvířaty. Zároveň se u dětí rozvíjí fantazie, představivost a samostatné uvažování.
Autor Miroslava Strakatá

Dovádivé básničky pro kluky a holčičky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek přináší ukázky z knihy Dovádivé básničky pro kluky a holčičky a nabízí možnosti jejího využití.
Autor Romana Suchá

Animals

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Děti si pomocí her a průpravných cvičení osvojí pojmenování druhů zvířat.
Autor Anita Šťastná

Vhodné učební aktivity pro výuku cizích jazyků v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Cílem článku je seznámit čtenáře s vhodnými učebními aktivitami pro výuku anglického jazyka v mateřské škole. Článek se zabývá poslechovými aktivitami a mluvenými aktivitami.
Autor Lucie Zormanová

Kuchyňské náčiní II

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Příspěvek nabízí přiblížení tématu kuchyňské náčiní předškolákům. V druhé části děti čeká hudebničení pomocí kuchyňského náčiní, tvoření vět z neúplného zadání, logické řady s kuchyňským načiním, nácvik špetky se skutečnou solí.
Autor Petra Pšeničková

Básničky v obrázcích – k rychlejšímu zapamatování a k samostatnému čtení

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek přináší několik básniček pro předškolní děti rozpracovaných do obrázků. Čtení básničky z obrázku podporuje snadnější zapamatování, ale také to, že si je děti samy mohou z obrázků „přečíst“. Texty písní a básní byly vybrány z volně přístupných internetových zdrojů. 
Autor Marie Čermáková

Program na podporu správné výslovnosti hlásek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Podle RVP PV je jedním z hlavních záměrů předškolního vzdělávání rozvoj intelektu, řeči a jazyka dítěte, resp. rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, porozumění, poslechu) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování). Článek se věnuje rozvoji správné výslovnosti hlásek.
Autor Alžběta Palatinová

Činnosti pro rozvoj předmatematických představ II.

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Rozvoj předmatematických představ u dětí předškolního věku je důležitou složkou výchovy a vzdělávání v mateřských školách. Tento inspirativní článek několik činností na rozvoj těchto představ přináší.
Autor Michael Novotný

Dramatizace pohádky O Smolíčkovi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Inspirativní příspěvek slouží jako zásobník nápadů při dramatické výchově v mateřských školách. Dramatizace pohádek je nejpřirozenější formou, jak přiblížit dětem dramatiku v její široké rozmanitosti.
Autor Michael Novotný

Rok v mateřské škole - Zima

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Ukázka z úspěšné knihy týkající se výchovně vzdělávací práce v předškolním věku dětí. Praktická část obsahuje motivační, umělecké a metodické podněty související s příslušným ročním obdobím a také náměty k tvořivému učení, rozhovorům a herním činnostem. Úryvek z knihy je z oddílu Zima a pojednává o zimních svátcích, zejména o období masopustu. Poezie a próza uvedená v ukázce může sloužit jako motivace k integrovaným blokům zaměřeným na zimní období (doba karnevalů), zároveň jako texty pro rozvoj předčtenářské gramotnosti, dramatizace při ztvárňování textů a rozvoj myšlení při určování nástrojů - hádanek. Kniha je určena učitelkám mateřských škol, studentům středních pedagogických škol a pedagogických fakult.
Autor Eva Opravilová, Vladimíra Gebhartová
Celkem: 33