Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Jazyk a řeč > naučit se zpaměti krátké texty (reprodukovat...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Program na podporu správné výslovnosti hlásek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Podle RVP PV je jedním z hlavních záměrů předškolního vzdělávání rozvoj intelektu, řeči a jazyka dítěte, resp. rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, porozumění, poslechu) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování). Článek se věnuje rozvoji správné výslovnosti hlásek.
Autor Alžběta Palatinová

Pohádka o Budulínkovi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek nabízí jednu z možností, jak dětem přiblížit pohádkový příběh.
Autor Jitka Müllerová

Logopedie ve školce 2. část - praxe

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu – nabízí různé náměty her a činností podporujících správný řečový rozvoj dítěte. V příspěvku si připomeneme teoretický základ logopedické péče.
Autor Taťána Šindelková

Logopedie ve školce 3. část – náměty a hry

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu – nabízí různé náměty her a činností podporujících správný řečový rozvoj dítěte.
Autor Taťána Šindelková

Náměty na řečovou výchovu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příklady aktivit podporujících rozvoj řeči poskytne dětem zábavu i rozvoj jejich schopností.
Autor Barbora Najmanová

U nás doma

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Když se řekne „u nás doma", tak si každý představí své nejbližší v rodině, jsou to lidé, se kterými se denně setkáváme. Cílem tématu je přiblížit dětem blíže „domov“ jako pojem, ale i jako místo, kde je nám dobře. Konkrétním cílem je i jazykový rozvoj dítěte a seznámení s literaturou.
Autor Martina Kupcová

Poslové jara

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Týdenní tematický celek Poslové jara děti pomocí poezie seznamuje se životem ptáků a také s počátkem jarního období. Cílem je sblížení dětí s literárním uměním - s poezií, rozvíjení kladného vztahu k přírodě a úcty k životu ve všech jeho formách.
Autor Martina Půtová

Pekař peče housky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento projekt je součástí dlouhodobějšího tematického bloku s názvem "Kdo, co, čím aneb Práce dospělých", který seznamuje děti s prací dospělých, významem a užitkem některých povolání. Volně navazuje na projekt "Veselý masopust aneb Hodiny a hodináři". Děti si uvědomují, že je třeba si vážit své práce i práce druhých lidí. V tomto konkrétním projektu jsme zvolili povolání pekaře, protože se děti každodenně setkávají s výsledky jeho práce. Zaměřili jsme se na cestu od výroby pečiva až po šetrné zacházení se zbytky potravin.
Očekávané výstupy: Chápat význam lidské práce a vážit si výsledků práce své i jiných lidí
Předpokládaný časový rozsah: Přibližně 2 týdny
Věková skupina: Homogenní, věk dětí 4 - 5 let
Autor Eva Pipková

Jak se v Praze cestuje

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika integrovaného bloku: Tento projekt je součástí školního vzdělávacího programu Praha - město, ve kterém žiji. Směřuje k vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách. Činnosti vycházejí z vlastních prožitků a zkušeností dětí, navazují na jejich poznatky o dopravě. Projekt vznikl na podnět skupiny chlapců.
Očekávané výstupy: Mít poznatky o dopravě a dopravních prostředcích, umět se orientovat v prostředí mimo MŠ, umět dodržovat pravidla chování.
Časový rozsah: 2 měsíce
Věková skupina: 3 - 7 let
Autor Olga Letfusová

Lidové zvyky a tradice

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Představujeme plán integrovaného bloku, jehož hlavním cílem je prožívání lidových tradic, zvyků a obyčejů konaných během školního roku v mateřské škole. Dále je záměrem pedagogů seznámit děti, jejich rodiče i širší veřejnost s lidovými tradicemi, zvyky a obyčeji. Jedním z dalších cílů je aktivní zapojení rodičů do tématu.
Autor Romana Škorničková
Celkem: 33