Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Jazyk a řeč > naučit se zpaměti krátké texty (reprodukovat...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Animals

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Děti si pomocí her a průpravných cvičení osvojí pojmenování druhů zvířat.
Autor Anita Šťastná

Básničky v obrázcích – k rychlejšímu zapamatování a k samostatnému čtení

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek přináší několik básniček pro předškolní děti rozpracovaných do obrázků. Čtení básničky z obrázku podporuje snadnější zapamatování, ale také to, že si je děti samy mohou z obrázků „přečíst“. Texty písní a básní byly vybrány z volně přístupných internetových zdrojů. 
Autor Marie Čermáková

Byla jedna slepička

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Různorodé činnosti motivované obdobím Velikonoc. Děti objevují krásy probouzející se přírody z dlouhého zimního spánku, pestrobarevnost jara, zvyky a obyčeje Velikonoc.
Autor Gabriela Halodová

Činnosti pro rozvoj předmatematických představ II.

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Rozvoj předmatematických představ u dětí předškolního věku je důležitou složkou výchovy a vzdělávání v mateřských školách. Tento inspirativní článek několik činností na rozvoj těchto představ přináší.
Autor Michael Novotný

Dovádivé básničky pro kluky a holčičky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek přináší ukázky z knihy Dovádivé básničky pro kluky a holčičky a nabízí možnosti jejího využití.
Autor Romana Suchá

Dramatizace pohádky O Smolíčkovi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Inspirativní příspěvek slouží jako zásobník nápadů při dramatické výchově v mateřských školách. Dramatizace pohádek je nejpřirozenější formou, jak přiblížit dětem dramatiku v její široké rozmanitosti.
Autor Michael Novotný

Hrajeme si s říkadly

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí náměty na různorodé aktivity inspirované českými lidovými říkadly. Jedná se o jednoduché karty s obrázky a krátkou úvodní motivací, kdy předškolní děti a žáci mladšího školního věku mohou na říkadlech: Kde je babička?, Ryba a Vrána rozvíjet nejen schopnost rytmizace, ale i slovní zásobu a hrubou či jemnou motoriku.
Autor Mgr. Lucie Víchová

Hry s pohádkou Kuřátko a obilí

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Prostřednictvím následujícího příspěvku se děti seznámí s pohádkou „Kuřátko a obilí“, učí se porozumět veršovanému textu. Dalšími navazujícími tématicky zaměřenými činnostmi si děti upevní děj pohádky a rozšíří si znalosti vycházející z textu pohádky.
Autor Miroslava Strakatá

Hry s pohádkou O třech prasátkách

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
V následujícím příspěvku se děti blíže seznámí s klasickou pohádkou O třech prasátkách. Prostřednictvím her a dalších souvisejích činností si upevní děj pohádky, učí se pamatovat si krátké texty a rozumět jim, seznámí se s dalšími domácími zvířaty. Zároveň se u dětí rozvíjí fantazie, představivost a samostatné uvažování.
Autor Miroslava Strakatá

Jak se v Praze cestuje

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika integrovaného bloku: Tento projekt je součástí školního vzdělávacího programu Praha - město, ve kterém žiji. Směřuje k vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách. Činnosti vycházejí z vlastních prožitků a zkušeností dětí, navazují na jejich poznatky o dopravě. Projekt vznikl na podnět skupiny chlapců.
Očekávané výstupy: Mít poznatky o dopravě a dopravních prostředcích, umět se orientovat v prostředí mimo MŠ, umět dodržovat pravidla chování.
Časový rozsah: 2 měsíce
Věková skupina: 3 - 7 let
Autor Olga Letfusová
Celkem: 33