Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Prázdninová školka s předškolními dětmi – O princích a princeznách
| Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dětmi v mateřské škole. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, venkovní činnost. Vše propojuje téma princů a princezen. Děti si vyrobí zlatou hvězdu, meč, střevíček nebo létající křídla. Vydají se jako zbrojnoši po stopách jasné princezny nebo si zahrají dámu s démanty.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
16. 05. 2019 |
1694 |
Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě – 3. díl
| Článek nabízí aktivity pro rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči: rčení, shoda a odlišnost, materiály a morfologicko-syntaktické roviny: jednotné a množné číslo, malované čtení, gramaticky chybně utvořená věta.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
20. 06. 2018 |
3409 |
Jak rozvíjet řeč a komunikaci v přípravné třídě – 2. díl
| Článek nabízí aktivity pro rozvoj lexikálně-sémantické roviny řeči: popisování obrázku, vyhledávání neshod na obrázku, dějová posloupnost, nadřazené a podřazené pojmy, synonyma, protiklady, homonyma, přirovnání.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
1 komentář |
29. 05. 2018 |
3709 |
Proč se lidé smějí hyenám
| Dramatické činnosti zaměřené na seznámení s exotickými zvířaty, jejich zbarvením a charakteristickým zvukem.  | Dominika Bečáková |
|
|
| |
|
31. 10. 2017 |
3502 |
Kuchyňské náčiní I
| Příspěvek nabízí přiblížení tématu kuchyňské náčiní předškolákům. V první části děti čeká motivační příběh, pojmenovávají a popisují běžné i méně obvyklé druhy kuchyňského náčiní. Hrou hod na cíl procvičují předmatematické představy – množství, sluchově rozlišují podobná slova, posilují oční pohyby a rozvíjí jemnou motoriku i grafomotoriku.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
07. 02. 2017 |
7859 |
Nábytek I
| Příspěvek nabízí přiblížení tématu nábytek předškolákům. Do tématu děti vláká rýmovaný příběh se zástupci jednotlivých druhů nábytku. Děti si procvičí předmatematické představy hodem kroužků na nohy od stolu, naučí se vyvozovat první slabiky ve slově. Rozluští překryté obrázky a objeví deset rozdílů. Pomocí kříd uvolní ramenní i loketní kloub, zápěstí a procvičí grafomotoriku.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
29. 11. 2016 |
7329 |
Dopravní prostředky II
| Druhá část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti poznávají množství, učí se nakreslit rovnou a svislou čáru, dokreslují obrázek, vyhledávají chyby v příběhu a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
11. 10. 2016 |
10366 |
Dopravní prostředky I
| První část třídílného seriálu nabízí aktivity pro rozvoj předčtenářské a předmatematické gramotnosti. Děti naslouchají příběhu, vyhledávají rýmy, rozpoznávají prostorové vztahy, poznávají obrázky na zašrafovaném pozadí a mnohé další. Všechny aktivity spojuje ústřední téma dopravní prostředky.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
06. 10. 2016 |
11052 |
Oblečení II
| V druhá části dvoudílného seriálu děti dále pracují s příběhem o oblečení, porovnávají jednotlivé kusy oblečení, procvičují zrakovou paměť i sluchové rozlišování; osvojují si grafomotorické prvky, kterými oblečení zdobí.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
|
07. 09. 2016 |
32639 |
Oblečení I
| V první části dvoudílného seriálu představuji dětem neobvyklý příběh o oblečení dvou dětí – Amálky a Matouška. Děti oblečení třídí podle ročních období; vytváří skutečné makety postav dětí, které oblékají; skládají puzzle nebo procvičují sluchovou paměť.  | Petra Pšeničková |
|
|
| |
1 komentář |
18. 08. 2016 |
11219 |