Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Jazyk a řeč > vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Hmyzí kamarádi už se líhnou a mžourají na svět

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Je jaro. Příroda se probouzí zpět k zelenému životu a hmyz létá všude kolem nás. Například včeličky mají velice napilno. Musí totiž opylovat všechny květy ve svém okolí. Jak vypadá taková včela? Jak vypadá jejich dům – včelí úl? To vše se dozvíme během této lekce, kterou si užijeme se vším všudy. Budeme si hrát, vyrábět, soutěžit, poslouchat pohádku, naučíme se novým poznatkům a také budeme zkoušet různé cvičení z oblasti dramatické výchovy.
Autor Veronika Lorgerová

Školní zralost I

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
První díl seriálu nabízí sledování školní zralosti – zejména oblasti řeči a komunikace, jemné motoriky a laterality. Nabízené aktivity využijí pedagogové při individuální i skupinové práci.
Autor Petra Pšeničková

Sport I

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Článek nabízí předškolákům zábavné úkoly na téma sport. Malý Martin děti zavede na výlet, mezi sportovní potřeby. Děti se více sblíží s letními i zimními sporty. Naučí se rozpoznávat počet a délku slabik ve slově, tvořit a řešit hádanky, procvičí oční pohyby a vyzkouší svůj postřeh.
Autor Petra Pšeničková

O bačovi a šarkanu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Týdenní integrovaný blok je určen pro děti ve věku 6 let. Seznamuje je s lidovou slovesností ve formě pohádky od Boženy Němcové, základem je porozumění složitějšímu textu a všestranně zaměřené činnosti vztahující se k tématu.
Autor Nikola Loužková

Pohádková dramatika „O perníkové chaloupce“ – II. část.

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Tento inspirativní článek pokračuje v nabídce dramatických her motivovaných pohádkou O perníkové chaloupce autora Františka Hrubína. Učitelky mateřských škol je mohou využít jak ve vzdělávací nabídce, tak v kroužku tvořivé dramatiky.
Autor Michael Novotný

Pohádková dramatika - Čarodějnice I. část

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Inspirativní článek nabízí učitelkám mateřských škol zásobník dramatických her s autorskou říkankou, motivované známou českou tradicí pálení čarodějnic.
Autor Michael Novotný

Hrajeme si s tradicemi

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Soubor 28 her na jednotlivých kartičkách, které jsou motivovány českými zvyky a tradicemi. U každé hry je uveden stručný popis tradice. Představujeme vám kartičky s tradicemi Den matek, Velikonoční vajíčka a Pouštění draků.
Autor Mgr. Lucie Víchová

Vesmír

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Motivací tohoto projektu byl velký zájem dětí o dané téma, hledání a kladení otázek, prohlížení encyklopedií, dětská zvídavost, touha poznat neznámé věci a prostředí.
Autor Marcela Janšová

Týdenní tematický plán – KDYŽ SE ČERTI ŽENILI

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek nabízí podrobně rozpracovaný týdenní tematický plán zaměřený na každoroční příchod Mikuláše, anděla a čerta. Prostřednictvím aktivit, her a činností prožijí děti nevšední týden plný kouře, napětí, tance i veselí.
Autor Lenka Prášilová

Kameny vypráví

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Obrázky na kamenech, které mohou být paralelní aktivitou k aktuální celorepublikové facebookové akci Kamínky, startují motivaci ke čtení, vyprávění příběhů a tvoření nových pohádek. Pomocí her s kamennými obrázky si mohou děti v přírodě i v mateřské škole rozvíjet slovní zásobu a tvoření rozvinutých vět. Všechny aktivity lze s dětmi absolvovat jak ve venkovním prostředí (zahrada, les), tak i uvnitř ve třídě. Děti pomocí dramatických činností oživují svět neživé přírody kamenů. Aktivity slouží k rozvoji čtenářské gramotnosti, jemné i hrubé motoriky, improvizačních dovedností, kognitivních funkcí. Aktivity jsou aplikovatelné pro věkově smíšenou skupinu předškolních dětí. Kamínky a obrázky na nich mohou být součástí krátkodobé činnosti, ale také dlouhodobého projektu, ke kterému se děti budou stále vracet, mohou zapojovat celou rodinu, tvořit si vlastní sbírky, uspořádat veřejnou výstavu. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Kateřina Filkova
Celkem: 47