Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho psychika > Jazyk a řeč > správně vyslovovat, ovládat dech, tempo i...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Poznáváme stromy s panem Veveřákem

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Po celý rok se v rámci tématu děti blíže seznamují s ekosystémem les. Za cíl jsem si stanovila vytvořit u dětí otevřený a odpovědný postoj k životnímu prostředí. Učit je vnímat přírodu, která je obklopuje, rozvíjet v nich pocit sounáležitosti s ní a naučit ji chránit.
Autor Tereza Bížová

Logopedie ve školce 3. část – náměty a hry

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příspěvek představuje další možný způsob logopedického programu – nabízí různé náměty her a činností podporujících správný řečový rozvoj dítěte.
Autor Taťána Šindelková

Vánoční svátky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
V rámci logopedického programu se věnovat přípravě na vánoční svátky. Seznámit se s vánočními zvyky a tradicemi.
Autor Ladislava Plachá

Chceme, abychom si všichni rozuměli a porozuměli

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Projekt je zaměřen na rozvoj jazyka a logopedii - rozšíření slovní zásoby a její aktivní používání, dokonalé procvičování problematických hlásek, seznámení s kulturou našich kamarádů, rozvíjení dýchacích funkcí.
Autor Ladislava Plachá

Zaťukalo jaro

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Ukázka integrovaného bloku ve ŠVP PV rozvíjí výtvarnou fantazii a tvořivost, podporuje získávání vědomostí o přírodě kolem nás i charakteristických znacích ročního období jara a rozvíjí manuální dovednost dětí.
Očekávané výstupy:
  • získat a využívat poznatky o přírodě
  • uplatňovat poznatky a zkušenosti
  • rozvíjet komunikaci a spolupráci
Časový rozsah: 1 den
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Jana Bartoňová

Vánoce přicházejí

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Předvánoční čas je dobou příprav a těšení na "Ježíška". Pro děti jsou vhodnou motivací k nejrůznějším činnostem a poznání.
Autor Helena Dastychová

Jak pejsek s kočičkou psali dopis děvčatům do Nymburka

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt děti motivuje k zájmu o školní práci (zejména potřebu naučit se číst a psát) a posiluje některé dovednosti budoucího školáka (grafomotorická cvičení, znalost adresy atd.). Učí děti najít v literatuře příklady prosociálního jednání a dokázat je aplikovat v některých situacích jejich života. Projekt je součástí třídního vzdělávacího programu předškolní třídy s názvem Moje knížky.
Autor Hana Nádvorníková

Jedeme na výlet

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Autorka uvádí nabídku činností, která směřuje k naplňování vytyčeného cíle žádoucími metodami a formami práce. Rozsah nabídky je úměrný předpokládanému časovému rozsahu realizace projektu. Zahrnuje pestrou škálu aktivit a poskytuje dětem možnost svobodné volby.
Očekávané výstupy:
  • umí samostatně vyhledat informace v encyklopedii
  • dokáže rozvinout hru
  • má orientaci v prostoru
  • chápe prostorové pojmy
Časový rozsah: 1 den
Věková skupina: děti 3 - 7 let
Autor Eva Podolská

Náměty na řečovou výchovu

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Příklady aktivit podporujících rozvoj řeči poskytne dětem zábavu i rozvoj jejich schopností.
Autor Barbora Najmanová

Program na podporu správné výslovnosti hlásek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Podle RVP PV je jedním z hlavních záměrů předškolního vzdělávání rozvoj intelektu, řeči a jazyka dítěte, resp. rozvoj řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, porozumění, poslechu) i produktivních (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování). Článek se věnuje rozvoji správné výslovnosti hlásek.
Autor Alžběta Palatinová
Celkem: 23