Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Jsou nebo nejsou? Docela by se mohlo zdát, že tento problém se předškolních dětí netýká. Porucha učení zvaná dyslexie je častým projevem špatných výsledků ve školní práci dětí.
Autor Sylvie Doláková
Ukázka nabízí pěkně zpracované dva české obyčeje \"Posvícení\" (konec října) a svátek Svatého Martina (11. listopadu) pro učitelky mateřských školek nebo přípravných tříd. Děti si procvičí řeč, sluchovou paměť, zpěv, kreslení (grafomotoriku), tanec a další dovednosti potřebné pro zvládání nároků 1. třídy.
Autor Košek Bartošová, I.; Křováčková, B.
Článek nabízí několik básniček pro děti v předškolním věku, které se učí právě vyvozovat a rozpoznávat ve slově samohlásku „A“, souhlásku „M“, skupiny slabik „BĚ, PĚ, VĚ“ a skupinu souhlásek „Ď, Ť, Ň – D, T, N“. Říkanky jsou vhodné pro děti zhruba od 4 let věku, ale i pro žáky v prvním ročníku ZŠ, kteří se právě učí rozpoznávat tyto hlásky na začátku slova, na konci či uprostřed. Básničky lze využít i v logopedické praxi.
Autor J. Havlíčková, I. Eichlerová
Článek předkládá ukázku z knihy Logopedické pohádky: Příběhy k procvičování výslovnosti autorek Jany Havlíčkové a Ilony Eichlerové. Ukázky jsou doplněny o náměty pro práci s pohádkami.
Autor I. Eichlerová, J. Havlíčková
Článek nabízí náměty na různorodé aktivity inspirované českými lidovými říkadly. Jedná se o jednoduché karty s obrázky a krátkou úvodní motivací, kdy předškolní děti a žáci mladšího školního věku mohou na říkadlech: Kde je babička?, Ryba a Vrána rozvíjet nejen schopnost rytmizace, ale i slovní zásobu a hrubou či jemnou motoriku.
Autor Mgr. Lucie Víchová
Program inspirovaný podzimní přírodou. Příspěvek nabízí možnosti, jak využít jablíčko při rozvíjení poznávání, výslovnosti, pohybové koordinace, dramatizace, tvořivosti, sociability i vztahu k životnímu prostředí.
Autor Alžběta Palatinová
Lekce angličtiny, která navazuje na program Jana a hvězdička. Autorka při seznamování dětí s angličtinou využívá motivace příběhu, přihlíží k vzájemnému propojování námětu, vzájemné návaznosti, ke vzdělávacím možnostem dětí i ke střídání aktivit v různých kombinacích v průběhu jedné lekce.
Autor Alžběta Palatinová
Orofacionální cvičení je cvičením mluvidel. Zaměřuje se na činnost obličejových svalů, polykání a řečový projev. Hraje významnou roli při rozvoji řeči a při lepší a efektivnější edukaci či reedukaci hlásek.
Autor Věra Fišerová
Text se zabývá cvičením pro správné dýchání a cviky mluvidel. Pedagog si může vybrat právě ta, která potřebuje ve své praxi. Každé cvičení má svůj název a návod. Je určeno mateřským, praktickým a speciálním školám, běžným základním školám a také maminkám k procvičování správného dýchání, artikulace a plynulého vyjadřování dítěte.
Autor Iva Burešová
Inspirace, jak zařadit říkadla a básně jako motivaci pro činnosti v MŠ. Ukázka realizace tzv. ranního rituálu.
Autor Věra Melicharová