Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho tělo > ovládat dechové svalstvo, sladit pohyb se...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Prázdninová školka s dvouleťáky – O pejskovi a kočičce

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek nabízí aktivity pro práci učitelů s dvouletými dětmi. Aktivity jsou rozdělené na ranní tvořivou činnost, didaktickou část, případně venkovní činnost. Vše propojuje téma pejska a kočičky. Děti si vyrobí panenku, ozdobí malé dortíky, stopovanou se dostanou ke sladkému ovocnému překvapení.
Autor Petra Pšeničková

Hudební koncert pro Ježíška

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Paní učitelka se s dětmi vydá na cestu, během které navštíví muzeum, dílnu a obchod. Níže v textu je uvedeno, co se bude v těchto místnostech nalézat. Je vhodné si tyto místnosti (tento prostor) připravit předem – například během svačinky. Hudební výchova -> rozvoj rytmického cítění, zřetelné mluvy, zpěvního projevu a hravosti
Autor Barbara Křížková

Cvičení pro správné mluvení

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Text se zabývá cvičením pro správné dýchání a cviky mluvidel. Pedagog si může vybrat právě ta, která potřebuje ve své praxi. Každé cvičení má svůj název a návod. Je určeno mateřským, praktickým a speciálním školám, běžným základním školám a také maminkám k procvičování správného dýchání, artikulace a plynulého vyjadřování dítěte.
Autor Iva Burešová

Letem světem s písničkou

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Cílem tématu je především seznámit děti prostřednictvím písní s jednotlivými kontinenty na zeměkouli. Tato aktivita je doplněna o mnoho dalších zajímavých činností (např. práce s mapou a globem, výtvarné tvoření z papíru, vyprávění příběhů atd.).
Autor Soňa Minolová

Hrajeme si na indiány

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika integrovaného bloku: Hlavním cílem projektu je seznamování dětí se způsobem života jiných kultur, rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách, rozvoj řečových schopností, komunikativních dovedností a tvořivosti, posilování smyslového vnímání a především získání citového prožitku a utvrzení se v pocitu sounáležitosti se světem, přírodou a lidmi.
Očekávané výstupy:
  • osvojit si elementární poznatky o neznámém prostředí;
  • uvědomovat si odlišnost různých společenských kultur;
  • spolupracovat ve skupině;
  • sladit pohyb se zpěvem;
  • ovládat dechové svalstvo;
  • vědomě využívat smyslů (pozorovat, všímat si nového);
  • vyjadřovat svou představivost a fantazii v tvořivých činnostech (výtvarných, hudebních, pohybových);
  • seznamovat se s vlastnostmi písku, kamene, půdy, vody;
  • rozlišovat a pojmenovat barvy a barevné odstíny.
Časový rozsah: 4 týdny
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Zdeňka Benešová

Dýcháme a cvičíme se zvířátky

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Charakteristika integrovaného bloku: Tento projekt vznikl jako reakce na časté problémy dětí s respiračními onemocněními. Vycházel z poznatků a zkušeností rehabilitačních pracovnic Lázní Jeseník, kde byla tato sestava prováděna s dětskými pacienty za asistence rodičů. Při sestavování celoročního bloku cviků jsme vycházeli z poznatků rehabilitačního střediska. Celoroční projekt cviků pro děti s respiračními onemocněními je rozdělen do bloků, pro děti je atraktivní motivační provázanost jednotlivých bloků.
Očekávané výstupy: Umět správně dýchat; umět správně držet své tělo; mít obecné poznatky o dýchání
Časový rozsah: Průběh celého roku
Věková skupina: 3 - 6 let
Autor Jelena Darášová

Cvičíme, aneb program pohybových aktivit

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
dlouhodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tento program je přirozenou součástí celoročního projektu "Kdo jsem a co dělám". Hlavním cílem pohybového programu je především zařazení různorodých pohybových aktivit do vzdělávací nabídky. Cílem učitelek je rozvíjení fyzické a psychické zdatnosti dítěte, podporování rozvoje pohybových a manipulačních dovedností i pohybové kultury dítěte.
Očekávané výstupy:
  • zvládat základní pohybové dovednosti, běžné způsoby pohybu;
  • koordinovat lokomoci;
  • napodobovat jednoduchý pohyb podle vzoru.

  • Časový rozsah: Celoroční, dlouhodobý
    Věková skupina: 5 - 6 let
    Autor Alžběta Palatinová
    Celkem: 7