Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Tento článek je lekcí na jeden či dva dny v mateřské škole. Lze však lehce uzpůsobit i pro mladší školní věk.
Snažila jsem se postavit tuto lekci jako dramatickou výchovu. Použila jsem zde dramatické činnosti, ale také výtvarné a tělovýchovné.
Vymyslela jsem naučnou a interaktivní pohádku, do které děti vstupovaly pomocí mých otázek.
Každou z uvedených činností lze přizpůsobit jednotlivé skupině dětí. Lze využít pouze některé činnosti, protože na sebe nenavazují.
Autor Veronika Lorgerová
Příspěvek nabízí inspiraci k plánování činností v zimním období.
Autor Dagmar Domalípová
Tuto lekci jsem připravila na zdravotní cvičení. Vkládám zde dvě lekce soustředěné na záda – skoliózu páteře a zvětšenou hrudní kyfózu neboli kulatá záda. Lekce je přizpůsobená dětem staršího předškolního věku.
Snažím se rozvíjet pohyblivost v oblasti hrudní páteře, protahovat prsní svaly a posílit mezilopatkové svaly a samozřejmě správné držení těla. Dále také cvičíme celkové zpevnění svalového korzetu trupu, protahujeme svalstvo a procvičujeme správné dýchání.
Autor Veronika Lorgerová
V ukázce jsou použity různé aktivity, říkadla, hry a dramatizace, které souvisí s obdobím měsíce prosince. Celá kniha je uspořádána právě podle měsíců a doprovází ji jednoduché obrázky.
Autor Ladislava Horová
Jednoduché taneční hry přispívají ke kultivaci pohybu, prohloubení rytmického cítění a zlepšení spolupráce ve skupině.
Ukázky z knihy Taneční hry s písničkami z nakladatelství Portál vás seznámí se známými i méně známými písničkami a jejich herními obměnami, které mohou využít učitelky mateřských a základních škol či vedoucí tanečních a dramatických kroužků.
Ve vybraném textu nechybí ani zásoba rozpočítadel.
Autor Eva Kulhánková
Program na rozvíjení grafomotoriky podporuje rozvoj pohybových schopností, zdokonalování hrubé a jemné motoriky a rozvíjení schopnosti koordinovat pohyb ruky a vnímání oka.
Autor Naděžda Bílková
Dramatické činnosti zaměřené na seznámení s exotickými zvířaty, jejich zbarvením a charakteristickým zvukem.
Autor Dominika Bečáková
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Projekt pohybových aktivit je součástí ŠVP, je zpracován z hlediska přínosu pro dítě a připravených podmínek, je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností a v závěru nechybí evaluační pravidla. Projekt je doplněn o hodnocení sledovaných činností a je zajímavé toto hodnocení porovnat s plánovanými pravidly evaluace.
Očekávané kompetence: samostatnost, sebedůvěra, vlastní rozhodování, vytrvalost v činnosti, chápání sociálních vztahů a rolí, pravidelná potřeba pohybu a sportovních aktivit, správný životní styl.
Časový rozsah: Průběžně po celý jeden školní rok.
Věková skupina: 3-6 let
Autor Věra Šulcová
Tento inspirativní článek pokračuje v nabídce dramatických her motivovaných pohádkou O perníkové chaloupce autora Františka Hrubína. Učitelky mateřských škol je mohou využít jak ve vzdělávací nabídce, tak v kroužku tvořivé dramatiky.
Autor Michael Novotný
Tento inspirativní článek motivovaný pohádkou Hanse Christiana Andersena nabízí učitelkám mateřských škol zásobník dramatických her pro zimní období školního roku.
Autor Michael Novotný