Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho tělo > zvládnout základní pohybové dovednosti a...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Medvědí sen - (přezimování zvířat)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt je součástí školního programu "Od jara do zimy". Záměrem při tvorbě projektu bylo vytvořit u dětí povědomí o přírodním prostředí a jeho změnách, seznámit je s volně žijícími zvířaty ekosystému les, se zaměřením na přezimování zvířat.
Autor Aneta Burešová

Metodická řada - cvičení na rehabilitačních míčích

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
V rámci výuky předmětu Formy a obsah předškolního vzdělávání dochází k ujasňování si některých metodických postupů a forem předškolního vzdělávání. Vzhledem k tomu, že studentky kombinovaného studia oboru Učitelství MŠ jsou většinou již zkušenými učitelkami, vznikají v rámci jejich ročníkových prací zajímavé metodické studie, které jsou mnohdy velmi podnětné.
Autor Zdenka Feriančíková

Můj kamarád tma

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika: Námět na usnadnění odstraňování strachu ze tmy, prostorová orientace, orientace v prostoru prostřednictvím smyslů, vztah k handicapovaným lidem.
Očekávané výstupy:
  • respektovat pravidla;
  • reagovat na pokyn učitelky;
  • být ohleduplný k ostatním.
Časový rozsah: Krátkodobé, dílčí - 0,5 hodiny
Věková skupina: 5 - 6 let
Autor Tereza Čunátová

My, děti, a naše práva

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem ŠVP je vytvořit u dětí základní povědomí o vlastních právech. Různými činnostmi se program bude snažit o to, poskytnout dítěti informace o rodině , o svém já, o společenství, ve kterém žije. A také ho seznámit s některými prvky naší kultury.
Časový rozsah: 1 rok
Věková skupina: 3 – 6 let (heterogenní skupina)
Autor Martina Kupcová

Náš táta šel na houby

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Motivací tohoto projektu byl nejen blízko dostupný les, ale i velká úroda hub. Společně s pohádkovým námětem měly děti možnost využívat svých smyslů, rozvíjet své dosavadní praktické dovednosti a získávat další životní zkušenosti.
Očekávané výstupy:
  • poznat některé rostliny a houby v lese;
  • překonat lesní překážky, umět se pohybovat v nerovném terénu;
  • umět různou formou vyjádřit svůj zážitek (výtvarně, hudebně ...).

  • Časový rozsah: přibližně 2 týdny, lze však přizpůsobit aktuální situaci a podmínkám
    Věková skupina: 4 - 5 let
    Autor Eva Pipková

    Ne-tradiční dětská pouť - projekt k oslavě závěru školního roku

    Předškolní vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    aplikační příspěvek
    Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Námět projektu vychází z nabídky společenské akce rodičů dítěte odcházejícího do 1. třídy ZŠ (rodiče jsou profesionálními hudebníky - navrhnuta diskotéka pro děti z celé mateřské školy). Byly vytvořeny činnosti vzájemně motivačně propojené, které vedly děti k aktivnímu zapojení a radostnému prožitku společné oslavy závěru školního roku 2005/2006. Záměrem bylo vytvoření prostředí vyjadřujícího pocit pohody, radosti a sounáležitosti se skupinou dětí i zaměstnanců školy. Projekt podporoval dojmy a prožitky z průběhu celého školního roku.
    Očekávané výstupy:
  • pěstovat pocit sounáležitosti se skupinou
  • začlenit se do společných činností, spolupracovat s ostatními dětmi
  • odstranit pocit ostychu, podpořit sebedůvěru a pohodovou atmosféru v MŠ
  • spolupracovat a spolupodílet se na společné akci (většina zaměstnanců MŠ)
  • využívat pohybovou dovednost, hrubou i jemnou motoriku, posilovat radost z pohybu
  • zdokonalovat pohybovou dovednost při taneční hudbě, vyjádřit rytmus pohybem

  • Časový rozsah: Dopoledne v MŠ (červen - závěr měsíce)
    Věková skupina: 3 - 7 let
    Autor Eva Tomínová

    Nebojme se gymnastiky I.

    Předškolní vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Gymnastika v MŠ je pro učitelku jednou z nejnáročnějších pohybových aktivit především z důvodů organizačních, bezpečnostních a metodických. Zároveň je ale gymnastická průprava základem ovládnutí vlastního těla a celkové obratnosti dítěte, tudíž i kvalitním základem téměř všech sportů. Článek je koncipován jako organizační a metodická podpora pro učitelky mateřských škol, které se snaží gymnastická cvičení ve školkách využívat a provozovat. Je zaměřen také na eliminaci možných úrazů, které jsou jednou z překážek využívání tohoto druhu pohybových činností, a to tak, aby se učitelky nebály gymnastická cvičení do pohybových činností zařazovat. V nabídce jsou tři různé gymnastické činnosti, vhodné a často vyhledávané dětmi. Vše s jejich metodickou řadou a nutnou základní pohybovou průpravou. Cílem je obohatit učitelky MŠ o vědomosti i zkušenosti v těchto pohybových činnostech.
    Autor Blanka Zelenková

    Nebojme se gymnastiky II

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    zkušenost
    dlouhodobý
    Tělocvičné nářadí je samo o sobě pro děti atraktivní pro svou variabilnost a možnosti využití. Již samo jeho používání je motivací ke cvičení s dětmi. Článek se zaměřuje na některé možnosti využití základního tělocvičného nářadí při pohybových činnostech v mateřské škole a má inspirovat učitelky k tomu, co většina z nich zná a v podstatě dělá – k propojení pohybu, dětské fantazie a tvořivosti.
    Autor Blanka Zelenková

    Od září až do června

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Inspirativní příspěvek je zaměřený na rozvoj řečových, pohybových, dramatických a motorických dovedností. Hry a činnosti jsou vždy motivovány autorskou říkankou a řazeny od září do června.
    Autor Michael Novotný

    Plavání a otužování dětí

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    lekce
    Stručný příspěvek poskytuje informace o obohacení vzdělávacího procesu v mateřské škole organizováním předplaveckého výcviku a návštěvy sauny. Zdůrazněn je přínos této aktivity pro rozvoj samostatnosti, pohybových dovedností, ale i citů a vůle dětí. Pozitivní dopad má zejména na jejich zdraví. Součástí článku je krátké video.
    Autor Jitka Veselá
    Celkem: 89