Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho tělo > zvládnout základní pohybové dovednosti a...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Svět knížek

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
střednědobý
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tematický blok "Svět knížek" podle alternativního programu Začít spolu je zaměřen na zvýšení zájmu dětí o tištěné i mluvené slovo. Rozvíjí slovní zásobu, výslovnost, vyjadřování a dětskou fantazii.
Očekávané výstupy: Viz. text
Časový rozsah: 1 týden
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Markéta Kratochvílová

Rekreační zimní sporty

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Příspěvek nabízí inspiraci k plánování ve třídě na základě výběru integrovaného bloku ze ŠVP. Učitelka zvolila ze ŠVP integrovaný blok s názvem "Rekreační zimní sporty", který směřuje k rozvoji pohybových dovedností dětí se zdůrazněním sounáležitosti ve třídě. Zaměření rozšířila o vytvoření základního povědomí o vlastní sounáležitosti se světem a o vytváření základů aktivních postojů ke světu. Konkrétní nabídku činností ve TVP naplánovala s ohledem na charakteristiku třídy dětí.
Autor Jitka Veselá

Krok za krokem gymnastikou (kotoul vpřed)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Program metodických řad s názvem "Cvičíme aneb Krok za krokem gymnastikou" je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností dítěte předškolního věku. Obsah této i následných metodických řad pomáhá pedagogům při tvorbě vzdělávací nabídky, resp. při správném zařazení základů gymnastických aktivit do tématu z hlediska metodiky a didaktiky tělesné výchovy. V první části se zaměříme na nácvik kotoulu.
Autor Tereza Bížová

Medvědí sen - (přezimování zvířat)

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Projekt je součástí školního programu "Od jara do zimy". Záměrem při tvorbě projektu bylo vytvořit u dětí povědomí o přírodním prostředí a jeho změnách, seznámit je s volně žijícími zvířaty ekosystému les, se zaměřením na přezimování zvířat.
Autor Aneta Burešová

Ne-tradiční dětská pouť - projekt k oslavě závěru školního roku

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Námět projektu vychází z nabídky společenské akce rodičů dítěte odcházejícího do 1. třídy ZŠ (rodiče jsou profesionálními hudebníky - navrhnuta diskotéka pro děti z celé mateřské školy). Byly vytvořeny činnosti vzájemně motivačně propojené, které vedly děti k aktivnímu zapojení a radostnému prožitku společné oslavy závěru školního roku 2005/2006. Záměrem bylo vytvoření prostředí vyjadřujícího pocit pohody, radosti a sounáležitosti se skupinou dětí i zaměstnanců školy. Projekt podporoval dojmy a prožitky z průběhu celého školního roku.
Očekávané výstupy:
  • pěstovat pocit sounáležitosti se skupinou
  • začlenit se do společných činností, spolupracovat s ostatními dětmi
  • odstranit pocit ostychu, podpořit sebedůvěru a pohodovou atmosféru v MŠ
  • spolupracovat a spolupodílet se na společné akci (většina zaměstnanců MŠ)
  • využívat pohybovou dovednost, hrubou i jemnou motoriku, posilovat radost z pohybu
  • zdokonalovat pohybovou dovednost při taneční hudbě, vyjádřit rytmus pohybem

  • Časový rozsah: Dopoledne v MŠ (červen - závěr měsíce)
    Věková skupina: 3 - 7 let
    Autor Eva Tomínová

    Voda je vzácný poklad

    Předškolní vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    aplikační příspěvek
    Charakteristika integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu o vodě se děti seznamovaly s vlastnostmi a potřebou vody, jejím znečištěním apod.
    Očekávané výstupy:
    • mít poznatky o okolním prostředí (voda, živočichové);
    • mít povědomí o významu životního prostředí;
    • pomáhat pečovat o okolní prostředí.
    Časový rozsah: 3 týdny
    Věková skupina: od 3 let
    Autor Miroslava Strakatá

    Krok za krokem gymnastikou (cvičení s lavičkou)

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Program metodických řad s názvem "Cvičíme aneb Krok za krokem gymnastikou" je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností dítěte předškolního věku. Obsah této i následných metodických řad pomáhá pedagogům při tvorbě vzdělávací nabídky, resp. při správném zařazení základů gymnastických aktivit do tématu z hlediska metodiky a didaktiky tělesné výchovy. V druhé části se zaměříme na využití lavičky při cvičení s dětmi předškolního věku.
    Autor Tereza Bížová

    Krok za krokem gymnastikou (cvičení s tyčí)

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Program metodických řad s názvem "Cvičíme aneb Krok za krokem gymnastikou" je zaměřen na rozvoj pohybových dovedností dítěte předškolního věku. Obsah této i následných metodických řad pomáhá pedagogům při tvorbě vzdělávací nabídky, resp. při správném zařazení základů gymnastických aktivit do tématu z hlediska metodiky a didaktiky tělesné výchovy. Ve třetí části se zaměříme na cvičení s tyčí.
    Autor Tereza Bížová

    Můj kamarád tma

    Předškolní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    krátkodobý
    Charakteristika: Námět na usnadnění odstraňování strachu ze tmy, prostorová orientace, orientace v prostoru prostřednictvím smyslů, vztah k handicapovaným lidem.
    Očekávané výstupy:
    • respektovat pravidla;
    • reagovat na pokyn učitelky;
    • být ohleduplný k ostatním.
    Časový rozsah: Krátkodobé, dílčí - 0,5 hodiny
    Věková skupina: 5 - 6 let
    Autor Tereza Čunátová

    Tintili vantili

    Předškolní vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    aplikační příspěvek
    Charakteristika integrovaného bloku: Vzdělávací blok je zaměřen na přiblížení života námořníků a cestovatelů. Nabízí činnosti pohybové, jazykové, dramatické, výtvarné, literární a hudební. Celý blok je spojen s ukončením školního roku v mateřské škole, výletem a rozloučením s budoucími školáky. Blok zahrnuje činnosti řízené, ale i spontánní. Nechává prostor pro vlastní nápady dětí a podporuje spolupráci dětí v kolektivu.
    Očekávané výstupy:
    • vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
    • znát základní informace o životě námořníků, pojmenovat vybavení lodi, znát některé mořské živočichy
    • naučit se zpaměti krátké texty, úmyslně si je zapamatovat a vybavit
    • chápat slovní vtip a humor
    • poznat napsané své jméno, uvědomovat si, proč je důležité znát své jméno a jména ostatních
    • spolupracovat s ostatními
    • vyvinout volní úsilí, soustředit se na činnost a její dokončení
    • ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s grafickým materiálem, např. nůžky atd.)
    • respektovat právo každého na vlastní vyjádření, nekritizovat práci druhých
    Časový rozsah: 2 - 3 týdny před školním výletem
    Věková skupina: Děti od tří do šesti let
    Autor Eva Havlasová
    Celkem: 89