Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho tělo > zvládnout základní pohybové dovednosti a...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Herníček aneb Malý soubor her

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Každý z pedagogů potřebuje mít v zásobě nějaké hry, které uplatní buď přímo ve vyučovací hodině, výchovném bloku, nebo jako doplňkovou aktivitu na výletech, procházkách a ve škole v přírodě. Příspěvek nabízí hry, které snad každý hrál jako malé dítě, ale i mnoho dalších.
Autor Iva Burešová

Hry v přírodě

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
lekce
Inspirativní článek „Hry v přírodě” slouží učitelkám a učitelům v mateřských školách jako zásobník pohybových a smyslových her, které lze využít při pobytu na školní zahradě, v přírodním prostředí i při pobytech ve školách v přírodě.
Autor Michael Novotný

Činnosti pro rozvoj matematických představ

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Tento inspirativní článek nabízí vyučujícím v mateřských školách několik možností, jak lze rozvíjet matematické a předmatematické myšlení u dětí předškolního věku.
Autor Michael Novotný

Hry v mateřské škole

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Článek „Hry v mateřské škole“ by mohl sloužit jako inspirace vyučujícím v mateřských školách k obohacení pohybové výchovy u dětí předškolního věku.
Autor Michael Novotný

Od září až do června

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
krátkodobý
Inspirativní příspěvek je zaměřený na rozvoj řečových, pohybových, dramatických a motorických dovedností. Hry a činnosti jsou vždy motivovány autorskou říkankou a řazeny od září do června.
Autor Michael Novotný

Poznáváme své okolí na kole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Projekt vychází z praktických zkušeností dětí, využívá jejich zvídavost, probouzí v nich chuť dívat se kolem sebe a snahu ukázat vše, co umí. Děti se seznámí s nejbližším okolím, rozvíjí se jejich kladný vztah k přírodě, domovu, obci.
Autor Pavla Tučková

My, děti, a naše práva

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem ŠVP je vytvořit u dětí základní povědomí o vlastních právech. Různými činnostmi se program bude snažit o to, poskytnout dítěti informace o rodině , o svém já, o společenství, ve kterém žije. A také ho seznámit s některými prvky naší kultury.
Časový rozsah: 1 rok
Věková skupina: 3 – 6 let (heterogenní skupina)
Autor Martina Kupcová

Tvoříme

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tímto programem jsme se snažili rozvíjet kreativitu dítěte. Zaměřili jsme se na objevování samostatného tvůrčího procesu, na vyjadřování pocitů, postojů a představ, na vytváření vztahu k přírodě, a to prostřednictvím různorodých (výtvarných, pohybových aj.) aktivit.
Očekávané výstupy: Dítě umí využívat různých výtvarných technik, pohybových dovedností, svých myšlenkových schopností, aj. Využívá poznatků z přírody. Využívá přírodního materiálu k rozvíjení tvořivosti při různých aktivitách.
Časový rozsah: dlouhodobý - celoroční
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Alžběta Palatinová

Dopravní prostředky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Bezpečnost v dopravních prostředcích je ukázka z projektu zaměřeného na seznámení dětí s dopravní výchovou. Děti se každodenně stávají účastníky silničního provozu. Pro jejich bezpečnost je důležité je naučit základním pravidlům, jak se v silničním provozu chovat, a tak předcházet mnohým nehodám. Děti prostřednictvím zajímavých činností získávají základní povědomí o dopravních prostředcích a pravidlech silničního provozu.
Autor Lucie Hubená

Poznávám místo, kde bydlím

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Tematický blok je plánem aktivit, přibližuje dětem pojem domov v širším slova smyslu. Děti se seznamují prostřednictvím aktivit s místem, kde bydlí, ale i s prostředím, ve kterém žijí různí živočichové, například domácí, lesní a další. Na základě nově získaných poznatků mohou tato prostředí dobře porovnat.
Autor Ivana Pilátová
Celkem: 89