Pozor! Jste na staveništi. Vice informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > předškolní vzdělávání > Dítě a jeho tělo > zvládnout základní pohybové dovednosti a...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Poznáváme své okolí na kole

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Projekt vychází z praktických zkušeností dětí, využívá jejich zvídavost, probouzí v nich chuť dívat se kolem sebe a snahu ukázat vše, co umí. Děti se seznámí s nejbližším okolím, rozvíjí se jejich kladný vztah k přírodě, domovu, obci.
Autor Pavla Tučková

My, děti, a naše práva

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Cílem ŠVP je vytvořit u dětí základní povědomí o vlastních právech. Různými činnostmi se program bude snažit o to, poskytnout dítěti informace o rodině , o svém já, o společenství, ve kterém žije. A také ho seznámit s některými prvky naší kultury.
Časový rozsah: 1 rok
Věková skupina: 3 – 6 let (heterogenní skupina)
Autor Martina Kupcová

Tvoříme

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Tímto programem jsme se snažili rozvíjet kreativitu dítěte. Zaměřili jsme se na objevování samostatného tvůrčího procesu, na vyjadřování pocitů, postojů a představ, na vytváření vztahu k přírodě, a to prostřednictvím různorodých (výtvarných, pohybových aj.) aktivit.
Očekávané výstupy: Dítě umí využívat různých výtvarných technik, pohybových dovedností, svých myšlenkových schopností, aj. Využívá poznatků z přírody. Využívá přírodního materiálu k rozvíjení tvořivosti při různých aktivitách.
Časový rozsah: dlouhodobý - celoroční
Věková skupina: 4 - 6 let
Autor Alžběta Palatinová

Dopravní prostředky

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Bezpečnost v dopravních prostředcích je ukázka z projektu zaměřeného na seznámení dětí s dopravní výchovou. Děti se každodenně stávají účastníky silničního provozu. Pro jejich bezpečnost je důležité je naučit základním pravidlům, jak se v silničním provozu chovat, a tak předcházet mnohým nehodám. Děti prostřednictvím zajímavých činností získávají základní povědomí o dopravních prostředcích a pravidlech silničního provozu.
Autor Lucie Hubená

Poznávám místo, kde bydlím

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Tematický blok je plánem aktivit, přibližuje dětem pojem domov v širším slova smyslu. Děti se seznamují prostřednictvím aktivit s místem, kde bydlí, ale i s prostředím, ve kterém žijí různí živočichové, například domácí, lesní a další. Na základě nově získaných poznatků mohou tato prostředí dobře porovnat.
Autor Ivana Pilátová

Lísteček mi na dlaň spad

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Příspěvek se vztahuje k tematice podzimu. Děti se seznamují s tímto ročním obdobím, lidovými tradicemi a pranostikami, které zachycují ilustrace Josefa Lady.
Autor Ivana Pilátová

Tintili vantili

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika integrovaného bloku: Vzdělávací blok je zaměřen na přiblížení života námořníků a cestovatelů. Nabízí činnosti pohybové, jazykové, dramatické, výtvarné, literární a hudební. Celý blok je spojen s ukončením školního roku v mateřské škole, výletem a rozloučením s budoucími školáky. Blok zahrnuje činnosti řízené, ale i spontánní. Nechává prostor pro vlastní nápady dětí a podporuje spolupráci dětí v kolektivu.
Očekávané výstupy:
  • vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
  • znát základní informace o životě námořníků, pojmenovat vybavení lodi, znát některé mořské živočichy
  • naučit se zpaměti krátké texty, úmyslně si je zapamatovat a vybavit
  • chápat slovní vtip a humor
  • poznat napsané své jméno, uvědomovat si, proč je důležité znát své jméno a jména ostatních
  • spolupracovat s ostatními
  • vyvinout volní úsilí, soustředit se na činnost a její dokončení
  • ovládat koordinaci ruky a oka, zvládat jemnou motoriku (zacházet s grafickým materiálem, např. nůžky atd.)
  • respektovat právo každého na vlastní vyjádření, nekritizovat práci druhých
Časový rozsah: 2 - 3 týdny před školním výletem
Věková skupina: Děti od tří do šesti let
Autor Eva Havlasová

Voda je vzácný poklad

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika integrovaného bloku: Prostřednictvím tématu o vodě se děti seznamovaly s vlastnostmi a potřebou vody, jejím znečištěním apod.
Očekávané výstupy:
  • mít poznatky o okolním prostředí (voda, živočichové);
  • mít povědomí o významu životního prostředí;
  • pomáhat pečovat o okolní prostředí.
Časový rozsah: 3 týdny
Věková skupina: od 3 let
Autor Miroslava Strakatá

Ne-tradiční dětská pouť - projekt k oslavě závěru školního roku

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Námět projektu vychází z nabídky společenské akce rodičů dítěte odcházejícího do 1. třídy ZŠ (rodiče jsou profesionálními hudebníky - navrhnuta diskotéka pro děti z celé mateřské školy). Byly vytvořeny činnosti vzájemně motivačně propojené, které vedly děti k aktivnímu zapojení a radostnému prožitku společné oslavy závěru školního roku 2005/2006. Záměrem bylo vytvoření prostředí vyjadřujícího pocit pohody, radosti a sounáležitosti se skupinou dětí i zaměstnanců školy. Projekt podporoval dojmy a prožitky z průběhu celého školního roku.
Očekávané výstupy:
  • pěstovat pocit sounáležitosti se skupinou
  • začlenit se do společných činností, spolupracovat s ostatními dětmi
  • odstranit pocit ostychu, podpořit sebedůvěru a pohodovou atmosféru v MŠ
  • spolupracovat a spolupodílet se na společné akci (většina zaměstnanců MŠ)
  • využívat pohybovou dovednost, hrubou i jemnou motoriku, posilovat radost z pohybu
  • zdokonalovat pohybovou dovednost při taneční hudbě, vyjádřit rytmus pohybem

  • Časový rozsah: Dopoledne v MŠ (červen - závěr měsíce)
    Věková skupina: 3 - 7 let
    Autor Eva Tomínová

    Hrajeme si pohádky

    Předškolní vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    aplikační příspěvek
    Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Prostřednictvím pohádkových příběhů podněcujeme představivost, rozvíjení fantazie i řeči dítěte, vyjadřování a pociťování radosti z vlastní tvůrčí činnosti.
    Časový rozsah: 3 měsíce - aktivity zařazovány průběžně, dle konkrétních okolností.
    Věková skupina: 4 - 6 let
    Autor Alžběta Palatinová
    Celkem: 88