Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání > Všeobecné vzdělávání > Matematické vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oborů vzdělávání

Tato kategorie nemá podřazené obory vzdělání.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jazykový a matematický antitalent aneb Nulová volba?

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek obsahuje zkušenosti pedagoga střední odborné školy s přípravou studentů ze společné části maturitní zkoušky z cizího jazyka, konkrétně s přípravou na didaktický test. Velmi zajímavá inspirace pro všechny! Článek je součástí tematického vstupu na Metodickém portálu www.rvp.cz „Nebojte se maturovat jinak!“.
Autor Táňa Rašková

Jak jsme v roce 2011 maturovali na SOŠE v Kralupech nad Vltavou z matematiky

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek vznikl v rámci tematického vstupu na Metodickém portálu Nebojte se maturovat jinak! Text popisuje přístup předmětové komise matematiky na Střední odborné škole ekonomické v Kralupech nad Vltavou k organizaci, přípravě žáků a vyhodnocení společné části maturitní zkoušky z matematiky na jejich škole. Zejména se zaměřuje na přínosy nového modelu maturitní zkoušky jak ve výuce, tak ve vztazích.
Autor Dana Tomandlová

Využití stavebnice Polydron při výukových aktivitách na střední škole

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hlavní část praktického článku popisuje realizaci výukových aktivit využívajících stavebnici Polydron v aplikované prostorové geometrii. Uplatňuje především metodu skupinového cvičení žáků s podporou trojrozměrných pomůcek sestavovaných ze stavebnice. Žáci procvičují hlavně prostorovou představivost, ale i kompletní dovednosti získané na seznamovacích hodinách se stereometrickými tělesy a výpočtem jejich povrchů i objemů. Vedlejší část článku pak uvádí a nastiňuje možnosti využití stavebnice i v jiných matematických i nematematických aktivitách. Výuka je určena především žákům maturitních oborů středních škol. Ideální počet žáků třídy je 16–24 (třída půlená), zaměstnání lze však realizovat i ve skupinách větších.
Autor Zbyněk Tůma
Celkem: 3