Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání > Všeobecné vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Anorganické kyseliny a hydroxidy

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Jedná se o šestý díl seriálu článku Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života. Článek obsahuje zadání kratší i širší verze úlohy č. 1–6, včetně uvedení správného řešení obou verzí těchto úloh.
Autor RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.

Oxidy

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Jedná se o pátý díl seriálu článku Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života. Článek obsahuje zadání kratší verze úloh č. 1–5 včetně uvedení správného řešení této verze úloh.
Autor RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.

Chemické prvky

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Článek je čtvrtým dílem seriálu k článku Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života. V článku jsou uvedena zadání kratší i širší verze úloh č. 1–12 včetně správného řešení těchto úloh.
Autor RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.

Voda a vzduch

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Jedná se o třetí díl seriálu článku Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života. Článek obsahuje zadání kratší verze úlohy č. 1–17 a zadání širší verze úlohy č. 1–17 včetně uvedení správného řešení obou verzí.
Autor RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.

Chemické látky a jejich směsi

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Jedná se o druhý díl seriálu článku Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života. Článek obsahuje zadání kratší verze úlohy č. 1–4 a zadání širší verze úlohy č. 1–4 včetně uvedení správného řešení všech verzí zadání úloh.
Autor RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.

Úvod do studia chemie

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Jedná se o první díl seriálu článku Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života. Článek obsahuje zadání kratší verze úlohy č. 1 a zadání širší verze úlohy č. 2 včetně uvedení správného řešení obou verzí.
Autor RNDr. Svatava Janoušková PhD.

Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Pro žáky středních odborných netechnických škol je chemie předmětem s menší hodinovou dotací a žáci mu nevěnují patřičnou pozornost. Jak je pozitivně motivovat a zajistit, aby výuka byla efektivní a u žáků se rozvíjely potřebné klíčové kompetence uplatnitelné v občanském i profesním životě? Odpověď na tyto otázky lze najít nejen v tomto článku, ale i v článcích s ním souvisejících, v nichž motivačním prvkem může být i řešení jednoduchých úloh z běžného života.
Autor RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.

Nonverbální komunikace

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Nonverbální komunikace je samostatné téma vyučování českého jazyka a literatury. Využívá se i v ostatních předmětech, je součástí aktivit školní preventivní strategie opírající se o metody pedagogiky zážitku. Příspěvek uvádí praktická cvičení a hry tématu nonverbální komunikace z hlediska porozumění, reagování a využívání.
Autor Mgr. Marcela Klimešová

Hrajeme si na básníky

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Popis ukázkové hodiny – 3. ročník SŠ, tematický celek: poezie přelomu století. Studenti hravou formou pochopí princip metafory. Tím rozvíjejí klíčové kompetence poznávací, kompetence k řešení problémů – tvořivost, kompetence sociální a kompetence komunikativní. Navíc dochází i k propojení rozumové a emocionální složky osobnosti, tím tedy k všestrannému rozvoji osobnosti (sebereflexe, seberealizace, kreativita). Součástí PDP jsou přílohy: PŘÍLOHA A – příprava pro vyučujícího – úvod k výuce moderní poezie, charakteristika uměleckých směrů přelomu 19. a 20. st., PŘÍLOHA B – ukázka básně P. Verlaina a V. Nezvala, PŘÍLOHA C – ukázky studentské poezie
Autor Eva Jiřičková

Využití audiovizuální techniky a informačních technologií ve výuce cizího jazyka

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Obor: en
Příklad dobré praxe je ukázkou využití audiovizuální techniky, informačních technologií a dalších informačních zdrojů v hodině anglického jazyka, při níž žáci prvního ročníku vyhledávají, rozšiřují a osvojují si poznatky o zemích dané jazykové oblasti a porovnávají je s reáliemi vlastní země. Jako zdroj informací slouží internet, audionahrávka, videoprogram, mapky, atlas, slovníky a časopis Bridge, který ve velké míře odebírají. Ve výuce je realizováno několik metod, které přispívají kromě získání nových poznatků k rozvoji klíčových kompetencí. Je využita metoda brainstormingu, kooperativního vyučování, diskuse, samostatné práce, prezentace a zaujímání postoje žáka.
Autor Alena Trachtová
Celkem: 42