Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání > Všeobecné vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak jsme v roce 2011 maturovali na SOŠE v Kralupech nad Vltavou z matematiky

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek vznikl v rámci tematického vstupu na Metodickém portálu Nebojte se maturovat jinak! Text popisuje přístup předmětové komise matematiky na Střední odborné škole ekonomické v Kralupech nad Vltavou k organizaci, přípravě žáků a vyhodnocení společné části maturitní zkoušky z matematiky na jejich škole. Zejména se zaměřuje na přínosy nového modelu maturitní zkoušky jak ve výuce, tak ve vztazích.
Autor Dana Tomandlová

Jazykový a matematický antitalent aneb Nulová volba?

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek obsahuje zkušenosti pedagoga střední odborné školy s přípravou studentů ze společné části maturitní zkoušky z cizího jazyka, konkrétně s přípravou na didaktický test. Velmi zajímavá inspirace pro všechny! Článek je součástí tematického vstupu na Metodickém portálu www.rvp.cz „Nebojte se maturovat jinak!“.
Autor Táňa Rašková

Tvůrčí psaní v hodinách cizího jazyka

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tvůrčí psaní je vhodným prostředkem, díky kterému můžeme žáky motivovat k lepším výkonům v cizím jazyce. Patří sem jak drobné tvůrčí aktivity, tak delší výukové bloky. Jako efektivní se ukázalo propojení tvůrčích úkolů s němým filmem, jenž u žáků podněcuje kreativitu a produkování „chybějícího“ jazyka. K článku patří výukový materiál (zaměřený na deníkový záznam a dialog) a němý film Cesta. Je vhodný pro žáky s úrovní B1 a vyšší.
Autor Pavlína Vočková

Od vydry říční k ochraně životního prostředí

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Zařazený námět ukázkové hodiny spadá do základů přírodních věd ve středních odborných školách a do průřezového tématu Člověk a životní prostředí. Ukazuje, jak lze zajímavou a přitažlivou formou zprostředkovat žákům znalosti a dovedností z oblasti ochrany životního prostředí a motivovat je k aktivní spoluúčasti.
Autor Mgr. Blanka Kouřilová

Moje osobní zkušenosti se státními maturitami

Odborné vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek je součástí tematického vstupu na Metodickém portálu www.rvp.cz Nebojte se maturovat jinak! Jedná se o shrnutí zkušeností se zaváděním nové státní maturity na střední odborné škole a jeho dopady na přípravu žáků, ale i na další aspekty fungování školy. Zkušenosti sepsala a jako vzájemnou metodickou podporu poskytla paní Simona Čiháková, vedoucí týmu cizích jazyků SPŠ stavební Plzeň.
Autor Simona Čiháková

Možnosti středního vzdělávání žáků s mentálním postižením v ICT III

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je zaměřen na využití ICT při výuce žáka s mentálním postižením na střední škole v oboru vzdělání praktická škola dvouletá. V závislosti na specifikách vzdělávání těchto žáků uvádí některé formy edukace a popisy průběhu vyučovací hodiny v různých předmětech.
Autor Mgr. Jan Prachař

Využití stavebnice Polydron při výukových aktivitách na střední škole

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hlavní část praktického článku popisuje realizaci výukových aktivit využívajících stavebnici Polydron v aplikované prostorové geometrii. Uplatňuje především metodu skupinového cvičení žáků s podporou trojrozměrných pomůcek sestavovaných ze stavebnice. Žáci procvičují hlavně prostorovou představivost, ale i kompletní dovednosti získané na seznamovacích hodinách se stereometrickými tělesy a výpočtem jejich povrchů i objemů. Vedlejší část článku pak uvádí a nastiňuje možnosti využití stavebnice i v jiných matematických i nematematických aktivitách. Výuka je určena především žákům maturitních oborů středních škol. Ideální počet žáků třídy je 16–24 (třída půlená), zaměstnání lze však realizovat i ve skupinách větších.
Autor Zbyněk Tůma

Možnosti středního vzdělávání žáků s mentálním postižením v ICT II

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je zaměřen na výuku ICT na střední škole v oboru vzdělání praktická škola dvouletá. Popisuje specifika vzdělávání žáků s lehkým a středně těžkým mentálním postižením a v závislosti na těchto specifikách uvádí možné úpravy rozsahu a obsahu učiva, některé formy edukace, popis průběhu vyučovací hodiny a hodnocení žáků.
Autor Mgr. Jan Prachař

Jak se neučit, ale naučit - Žákovský projekt NEANA

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Projekt byl připraven dle metody publikované českým odborníkem Ing. Davidem Gruberem, autorem Zlaté knihy komunikace a dalších asi 50 odborných publikací. Metoda byla uplatněna na německém jazyce. Každý žák si vybral gramatický jev, který měl zpracovat a připravit tak, aby ho mohl s využitím dostupných didaktických pomůcek a prostředků vysvětlit ostatním žákům. Nakonec prezentující žáci ověřili, do jaké míry ostatní žáci látku pochopili. Podařilo se ověřit část z teorie ing. Davida Grubera, že naše podvědomí ošidíme: když učíme druhé, naučíme se a i pochopíme látku, aniž bychom se jí sami učili. Do popředí vystoupily klíčové kompetence, jako např. kompetence k učení nebo využívat prostředky IKT a pracovat s informacemi.
Autor Ing. Bohumil Polák

Inspirace pro manažery SVČ a NNO

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Podstatnou součástí projektu Klíče pro život je systém vzdělávání řídících pracovníků školských zařízení (SVČ, ŠK, ŠD) a neziskových organizací zaměřených na výchovu a vzdělávání. V následujícím příspěvku přinášíme čtyři ročníkové práce absolventů 1. a 2. ročníku, které mohou být inspirativní i pro další okruh řídících pracovníků.

Autor Svatava Šimková
Celkem: 42