Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kolik asi stojí provoz domácnosti?
| Materiál pracuje s výdaji domácnosti a návod na jejich výpočet. Vede žáky ke schopnosti předvídat, kalkulovat, vhodně reagovat na zvyšující se náklady, tímto přispívá k rozvoji jejich finanční gramotnosti. Doplněno zamyšlením nad možnostmi úspory energií, omezením množství odpadů a celkovým dopadem na životní prostředí. Možno využít i v gymnaziálním vzdělávání.  | Tomasz Nogol |
|
|
| |
3 komentáře |
29. 06. 2011 |
11442 |
Jazykový a matematický antitalent aneb Nulová volba?
| Článek obsahuje zkušenosti pedagoga střední odborné školy s přípravou studentů ze společné části maturitní zkoušky z cizího jazyka, konkrétně s přípravou na didaktický test. Velmi zajímavá inspirace pro všechny! Článek je součástí tematického vstupu na Metodickém portálu www.rvp.cz „Nebojte se maturovat jinak!“. Obor: Ekonomické vzdělávání  | Táňa Rašková |
|
|
| |
2 komentáře |
12. 12. 2011 |
3633 |
Vyzkoušejte MOOC na vlastní kůži
| Článek popisuje, jak může probíhat vzdělávání prostřednictvím MOOC na konkrétním příkladu kurzu z University of Michigan. Tématem kurzu bylo: Internet History, Technology and Security. Obor: Matematické vzdělávání  | Mgr. Petr Němec |
|
|
| |
2 komentáře |
13. 08. 2013 |
10538 |
Moje osobní zkušenosti se státními maturitami
| Příspěvek je součástí tematického vstupu na Metodickém portálu www.rvp.cz Nebojte se maturovat jinak! Jedná se o shrnutí zkušeností se zaváděním nové státní maturity na střední odborné škole a jeho dopady na přípravu žáků, ale i na další aspekty fungování školy. Zkušenosti sepsala a jako vzájemnou metodickou podporu poskytla paní Simona Čiháková, vedoucí týmu cizích jazyků SPŠ stavební Plzeň.  | Simona Čiháková |
|
|
| |
1 komentář |
22. 11. 2011 |
4660 |
Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života
| Pro žáky středních odborných netechnických škol je chemie předmětem s menší hodinovou dotací a žáci mu nevěnují patřičnou pozornost. Jak je pozitivně motivovat a zajistit, aby výuka byla efektivní a u žáků se rozvíjely potřebné klíčové kompetence uplatnitelné v občanském i profesním životě? Odpověď na tyto otázky lze najít nejen v tomto článku, ale i v článcích s ním souvisejících, v nichž motivačním prvkem může být i řešení jednoduchých úloh z běžného života. Obor: Cizí jazyk  | RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. |
|
|
| |
1 komentář |
23. 12. 2010 |
8300 |
Zlato, stříbro a drahé kameny – motivační komplexní úlohy pro žáky SOŠ
| Článek navazuje na předchozí několikadílné články Motivace žáků ve výuce chemie SOŠ pomocí úloh z běžného života a Využití komplexních úloh ve výuce chemie. Na úvodní text vždy navazují úlohy, které obsahují problematiku vyučovacích předmětů chemie a fyzika i důležitá environmentální témata. Obor: Chemie  | RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. |
|
|
| |
1 komentář |
03. 11. 2011 |
8797 |
Jak získat zpětnou vazbu od žáků?
| V tomto článku ukazuji způsob získání rychlé zpětné vazby od žáků během několika minut včetně vyhodnocení. Článek vychází z mé vlastní zkušenosti. Obor: Chemie  | Petr Němec |
|
|
| |
1 komentář |
23. 06. 2011 |
8513 |
Hrajeme si na básníky
| Popis ukázkové hodiny – 3. ročník SŠ, tematický celek: poezie přelomu století. Studenti hravou formou pochopí princip metafory. Tím rozvíjejí klíčové kompetence poznávací, kompetence k řešení problémů – tvořivost, kompetence sociální a kompetence komunikativní. Navíc dochází i k propojení rozumové a emocionální složky osobnosti, tím tedy k všestrannému rozvoji osobnosti (sebereflexe, seberealizace, kreativita).
Součástí PDP jsou přílohy: PŘÍLOHA A – příprava pro vyučujícího – úvod k výuce moderní poezie, charakteristika uměleckých směrů přelomu 19. a 20. st., PŘÍLOHA B – ukázka básně P. Verlaina a V. Nezvala, PŘÍLOHA C – ukázky studentské poezie
Obor: Vzdělávání v ICT  | Eva Jiřičková |
|
|
| |
|
15. 09. 2009 |
9955 |
Nonverbální komunikace
| Nonverbální komunikace je samostatné téma vyučování českého jazyka a literatury. Využívá se i v ostatních předmětech, je součástí aktivit školní preventivní strategie opírající se o metody pedagogiky zážitku. Příspěvek uvádí praktická cvičení a hry tématu nonverbální komunikace z hlediska porozumění, reagování a využívání. Obor: Estetické vzdělávání  | Mgr. Marcela Klimešová |
|
|
| |
|
16. 12. 2009 |
13846 |
Přijímací pohovor? Žádný problém!
| Není pochyb o tom, že metodou aktivní projektové práce se získané informace a dovednosti zapamatují mnohem lépe. A na co jiného připravovat žáky středního odborného školství než na vstup na trh práce? Hlavně z těchto dvou důvodů proběhl na Českoslovanské akademii obchodní v Resslově ulici 5 na Praze 2 projekt s názvem Přijímací pohovor? Žádný problém! Obor: Český jazyk  | Vlasta Mikšíčková |
|
|
| |
|
01. 07. 2011 |
6843 |