Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tvůrčí psaní v hodinách cizího jazyka
| Tvůrčí psaní je vhodným prostředkem, díky kterému můžeme žáky motivovat k lepším výkonům v cizím jazyce. Patří sem jak drobné tvůrčí aktivity, tak delší výukové bloky. Jako efektivní se ukázalo propojení tvůrčích úkolů s němým filmem, jenž u žáků podněcuje kreativitu a produkování „chybějícího“ jazyka. K článku patří výukový materiál (zaměřený na deníkový záznam a dialog) a němý film Cesta. Je vhodný pro žáky s úrovní B1 a vyšší.  | Pavlína Vočková |
|
|
| |
|
26. 07. 2016 |
3460 |
Možnosti středního vzdělávání žáků s mentálním postižením v ICT III
| Článek je zaměřen na využití ICT při výuce žáka s mentálním postižením na střední škole v oboru vzdělání praktická škola dvouletá. V závislosti na specifikách vzdělávání těchto žáků uvádí některé formy edukace a popisy průběhu vyučovací hodiny v různých předmětech.  | Mgr. Jan Prachař |
|
|
| |
|
26. 01. 2016 |
4460 |
Možnosti středního vzdělávání žáků s mentálním postižením v ICT II
| Článek je zaměřen na výuku ICT na střední škole v oboru vzdělání praktická škola dvouletá. Popisuje specifika vzdělávání žáků s lehkým a středně těžkým mentálním postižením a v závislosti na těchto specifikách uvádí možné úpravy rozsahu a obsahu učiva, některé formy edukace, popis průběhu vyučovací hodiny a hodnocení žáků.  | Mgr. Jan Prachař |
|
|
| |
|
25. 01. 2016 |
4408 |
Mezigenerační spolupráce
| Aktivita je zaměřena na vyvození, objasnění a pochopení jednoho z principů fungování demokratické společnosti – principu vzájemné pomoci a spolupráce mezi adolescenty a seniory.  | Mgr. Lea Bednaříková |
|
|
| |
|
10. 11. 2014 |
6198 |
Vyzkoušejte MOOC na vlastní kůži
| Článek popisuje, jak může probíhat vzdělávání prostřednictvím MOOC na konkrétním příkladu kurzu z University of Michigan. Tématem kurzu bylo: Internet History, Technology and Security.  | Mgr. Petr Němec |
|
|
| |
2 komentáře |
13. 08. 2013 |
10541 |
Jsme opravdu lidmi?
| Výuková aktivita je zaměřena na vyvození, objasnění a pochopení jednoho z principů mezinárodního humanitárního práva.  | Mgr. Lea Bednaříková |
|
|
| |
|
02. 07. 2012 |
6820 |
Využití metod RWCT ve výuce větné skladby češtiny
| Popis modelového vyučovacího bloku (2 vyučovací hodiny) na téma – nepravidelnosti ve stavbě věty. Využití třífázového modelu výuky v předmětu český jazyk ve 3. ročníku střední odborné školy. Využití metod RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení).  | Ing. Pavel Mareš |
|
|
| |
|
21. 06. 2012 |
6090 |
Jak se neučit, ale naučit - Žákovský projekt NEANA
| Projekt byl připraven dle metody publikované českým odborníkem Ing. Davidem Gruberem, autorem Zlaté knihy komunikace a dalších asi 50 odborných publikací. Metoda byla uplatněna na německém jazyce. Každý žák si vybral gramatický jev, který měl zpracovat a připravit tak, aby ho mohl s využitím dostupných didaktických pomůcek a prostředků vysvětlit ostatním žákům. Nakonec prezentující žáci ověřili, do jaké míry ostatní žáci látku pochopili. Podařilo se ověřit část z teorie ing. Davida Grubera, že naše podvědomí ošidíme: když učíme druhé, naučíme se a i pochopíme látku, aniž bychom se jí sami učili. Do popředí vystoupily klíčové kompetence, jako např. kompetence k učení nebo využívat prostředky IKT a pracovat s informacemi.  | Ing. Bohumil Polák |
|
|
| |
|
20. 06. 2012 |
5354 |
Vaříme po evropsku – projektový den k Evropskému dni jazyků
| Příspěvek seznamuje se žákovským projektem zaměřeným na multikulturní výchovu a podporu výuky cizích jazyků. Do projektu jsou zapojeni žáci všech oborů a tříd. Každá třída má za úkol připravit prezentaci vybrané země EU podle předem daných kritérií. Třída si zvolí 4 zástupce, kteří budou v „Evropský den jazyků“ veřejně před ostatními žáky školy prezentovat danou zemi v jednom cizím jazyce z nabídky anglický jazyk, německý jazyk, francouzský jazyk.
Základem je týmová práce třídy, při které je kladen důraz na samostatnost, jazykové znalosti, klíčové kompetence a na znalosti ICT. Součástí hodnocení je i celková úroveň prezentace vybrané země s důrazem na jazykové znalosti, estetiku a vystupování žáků.  | Ing. Bc. Jarmila Zábranská |
|
|
| |
|
19. 06. 2012 |
6137 |
Aktivizace žáků v hodinách biologie – tematický celek Trávicí soustava
| Příklad dobré praxe je ukázkou využití aktivizační metody skupinové práce v hodině biologie, při níž se žáci 4. ročníku seznamují se stavbou a funkcí jednotlivých orgánů trávicí soustavy. Učivo je součástí přírodovědného vzdělávání (biologické a ekologické vzdělávání). Při této výuce je rovněž rozvíjená čtenářská gramotnost a práce s informacemi.  | PaedDr. Alena Hlavinová |
|
|
| |
|
18. 06. 2012 |
6377 |