Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Zkušenosti z výuky cizích jazyků novými metodami
| Článek se zabývá používáním inovativních metod a forem práce v oborech vzdělání obchodní akademie a ekonomické lyceum. Popisuje zkušenosti z výuky cizích jazyků s využitím inovativních metod a forem práce – projektové výuky a e-Twinningu – se zaměřením na anglický jazyk. Tvorba a využití materiálů pro výuku reálií a pro výuku v multimediální učebně s využitím interaktivní tabule.  | Danuše Chromá |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
11. 11. 2011 |
9564 |
Využití interaktivní tabule v matematice
| Příklad dobré praxe je ukázkou použití interaktivní tabule při zavedení grafu exponenciální funkce. Pomůže žákům efektivně zopakovat grafy již dříve poznaných funkcí (lineární funkce s absolutní hodnotou, kvadratická ). U žáků se dále rozvíjejí klíčové kompetence k řešení problémů, kompetence personální (k učení), aplikace základních matematických postupů.  | Mgr. M. Zídková |
Praktický příspěvek příklad uč.hodina
|
|
|
|
|
11. 09. 2009 |
8814 |
Využití audiovizuální techniky a informačních technologií ve výuce cizího jazyka
| Příklad dobré praxe je ukázkou využití audiovizuální techniky, informačních technologií a dalších informačních zdrojů v hodině anglického jazyka, při níž žáci prvního ročníku vyhledávají, rozšiřují a osvojují si poznatky o zemích dané jazykové oblasti a porovnávají je s reáliemi vlastní země. Jako zdroj informací slouží internet, audionahrávka, videoprogram, mapky, atlas, slovníky a časopis Bridge, který ve velké míře odebírají. Ve výuce je realizováno několik metod, které přispívají kromě získání nových poznatků k rozvoji klíčových kompetencí. Je využita metoda brainstormingu, kooperativního vyučování, diskuse, samostatné práce, prezentace a zaujímání postoje žáka.  | Alena Trachtová |
Praktický příspěvek příklad uč.hodina
|
 |
|
|
|
11. 09. 2009 |
8091 |
Tvorba prezentací ve fiktivní firmě
| V tomto článku naleznete tipy pro tvorbu prezentací fiktivní firmy. Jedná se jednak o zásady, jak vytvořit dobrou prezentaci, tak také o rady, čeho se při tvorbě prezentace vyvarovat a na co si dát pozor. Výchozím předpokladem je, že prezentace je tvořena pro představení firmy na veletrhu fiktivních firem, a to jak firmy samotné, tak zboží, se kterým firma obchoduje. Článek je užitečný i pro žáky, kteří ve fiktivní firmě nepracují, protože nakládáme s obecnými zásadami tvorby prezentací.  | Lukáš Hula |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
18. 10. 2011 |
8801 |
Majetek podniku a jeho členění
| Příklad dobré praxe je ukázkou využití několika aktivizačních metod, které se při vyučování neustále prolínají - metody brainstormingu, metody problémového vyučování a metody skupinového řešení problému.Jejich využití je popsáno v hodině ekonomiky, při níž si mají žáci 1. ročníku osvojit nové vědomosti o majetku podniku. K novým poznatkům mají dospět řešením problémové situace, samostatně, s využitím produktivního myšlení a aktivity.Metoda problémového vyučování zpestřuje a oživuje jinak monotónní výklad.  | Ing. Jitka Jánošíková |
Praktický příspěvek příklad uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
11. 09. 2009 |
12534 |
Krok za krokem k prvnímu roku nové maturity
| Příspěvek je detailním popisem zkušeností učitelů střední odborné školy v Blansku s celým několikaletým procesem zavádění nové maturity z anglického jazyka. Příspěvek přináší také zevrubnou metodicko-organizační část jako inspiraci pro další školy, jak motivovat a připravit dobře žáky k maturitě. Příspěvek je součástí tematického vstupu „Nebojte se maturovat jinak!“  | Milan Šoba |
Praktický příspěvek zkušenost
|
 |
|
|
|
08. 12. 2011 |
4559 |
Fiktivní firma – zásady tvorby katalogu
| Shrnutí, přizpůsobení a zkušenosti z předmětu fiktivní firma při tvorbě nabídkového katalogu pro obchodní styk mezi fiktivními firmami a pro prezentaci na akcích sítě CEFIF a to především na veletrzích a dnech otevřených dveří na školách. Procvičení marketingových zásad v praxi.  | Dana Batelkova |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
19. 10. 2011 |
8670 |