Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání > Ekonomika a právo

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Studentská obchodní snídaně

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Obchodní snídaně jsou základní prvkem konceptu, který z Anglie přinesla do českého prostředí franšízová společnost Business for Breakfast ČR, s. r. o. Představuje novou generaci zjednodušeného získávání obchodních příležitostí prostřednictvím sítě profesionálně organizovaných klubových setkání, jež se vyznačují vytvářením nových obchodních vztahů a výměnou kvalitních referencí a doporučení. Studentská obchodní snídaně je žákovský projekt, který vyvrcholil 12. 12. 2012 realizací jedné obchodní snídaně za dodržení takřka všech procesních pravidel s jediným rozdílem – v roli zástupců jednotlivých firem vystoupili studenti tří brněnských škol: Gymnázia Globe, s. r. o., Střední školy KNIH, o. p. s. a Střední školy informatiky a spojů.
Autor Mgr. Richard Jurečka Ph.D.

Financování bydlení

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek pojednává o problematice finanční gramotnosti, o financování bydlení, což je aktuální celospolečenský problém, který se bezprostředně dotýká dnešní generace na středních školách, a dříve či později bude tento problém každý ze žáků řešit. Článek poskytuje relativně snadnou a nenáročnou metodu, která řeší tento aktuální společenský problém. Článek je v souladu se standardem finanční gramotnosti pro žáky středních škol.
Autor Kamil Novák

Využití SMS zpráv ve výuce předmětu písemná a elektronická komunikace

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jedním z úkolů odborného předmětu písemná a elektronická komunikace na střední odborné škole je naučit žáky oboru veřejnosprávní činnost sestavit, upravit a správně napsat adresu obchodního či jiného úředního dopisu. Protože jde o učivo, které zaujme žáky jen velmi málo, a naopak vyžaduje mnoho přesných znalostí uvedených v ČSN 01 6910, je třeba jim učivo zpestřit způsobem, který je jim blízký. V jejich věku jsou to mimo jiné i SMS zprávy.
Autor Mgr. Alena Špetová

Krok za krokem k prvnímu roku nové maturity

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Obor: en
Příspěvek je detailním popisem zkušeností učitelů střední odborné školy v Blansku s celým několikaletým procesem zavádění nové maturity z anglického jazyka. Příspěvek přináší také zevrubnou metodicko-organizační část jako inspiraci pro další školy, jak motivovat a připravit dobře žáky k maturitě. Příspěvek je součástí tematického vstupu „Nebojte se maturovat jinak!“
Autor Milan Šoba

Zkušenosti z výuky cizích jazyků novými metodami

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se zabývá používáním inovativních metod a forem práce v oborech vzdělání obchodní akademie a ekonomické lyceum. Popisuje zkušenosti z výuky cizích jazyků s využitím inovativních metod a forem práce – projektové výuky a e-Twinningu – se zaměřením na anglický jazyk. Tvorba a využití materiálů pro výuku reálií a pro výuku v multimediální učebně s využitím interaktivní tabule.
Autor Danuše Chromá

Fiktivní firma – zásady tvorby katalogu

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Shrnutí, přizpůsobení a zkušenosti z předmětu fiktivní firma při tvorbě nabídkového katalogu pro obchodní styk mezi fiktivními firmami a pro prezentaci na akcích sítě CEFIF a to především na veletrzích a dnech otevřených dveří na školách. Procvičení marketingových zásad v praxi.
Autor Dana Batelkova

Tvorba prezentací ve fiktivní firmě

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V tomto článku naleznete tipy pro tvorbu prezentací fiktivní firmy. Jedná se jednak o zásady, jak vytvořit dobrou prezentaci, tak také o rady, čeho se při tvorbě prezentace vyvarovat a na co si dát pozor. Výchozím předpokladem je, že prezentace je tvořena pro představení firmy na veletrhu fiktivních firem, a to jak firmy samotné, tak zboží, se kterým firma obchoduje. Článek je užitečný i pro žáky, kteří ve fiktivní firmě nepracují, protože nakládáme s obecnými zásadami tvorby prezentací.
Autor Lukáš Hula

Finanční gramotnost - příklady dobré praxe

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
blok hodin
Tento příklad dobré praxe má vést žáky k zamyšlení nad tím, jak ovlivnit své chování a jednání v budoucím životě - na jaké spotřební zboží či služby jsou si ochotni půjčit i nemalé částky a podstatně tak ovlivnit vývoj svého života na řadu následujících let.
Autor Břetislav Grammetbauer

Vy umíte vyrobit – my umíme prodat

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Obor: cs
Projektové vyučování je moderní didaktická metoda, při níž žáci řeší reálné komplexní úkoly. Pracují týmově, jednají s úřady, firmami, zjišťují fakta, názory, navrhují řešení. Učitel se stává koučem, který podporuje i motivuje a odpovědnost za dosahování cílů přebírají žáci.
Autor Jan Prachař

Projektová didaktická metoda při výuce ekonomických předmětů

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
projekt
Obor: cs
Projektové vyučování je moderní didaktická metoda, při níž žáci řeší reálné komplexní úkoly. Pracují týmově, jednají s úřady, firmami, zjišťují fakta, názory, navrhují řešení. Učitel se stává koučem, který podporuje i motivuje a odpovědnost za dosahování cílů přebírají žáci. Na počátku mého příspěvku stojí otázka, která mne – jako učitele předmětu zahraniční obchod – velmi zajímá: Jak by měla probíhat kvalitní výuka tohoto předmětu? Uvědomil jsem si, že by bylo velmi zajímavé a také užitečné tyto a podobné otázky položit odborníkům ve vzdělávání, a to jak expertům v oblastech pedagogiky a obecné didaktiky, tak didaktikům odborných předmětů i samotným obchodníkům.
Autor Jan Prachař
Celkem: 13