Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Odborné vzdělávání > Technická odvětví > Elektrotechnika a telekomunikační a výpočetní... > 26-41-M/01 Elektrotechnika

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oborů vzdělávání

Tato kategorie nemá podřazené obory vzdělání.
Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Odporový můstek ze všech stran

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příklad dobré praxe je příkladem využití průřezových témat ve výuce odborných předmětů s elektrotechnickým zaměřením (a nejen jím). Výuka vychází ze čtyř základních bodů strategie vyučování odborných předmětů: teoretický základ a výpočet, počítačové řešení a modelování, praktické ověření výsledků měřením, zhodnocení a prezentace výsledků. Příklad názorně přímo propojuje předměty Elektrotechnika, Elektrická měření, Informační a komunikační technologie a následně Matematiku, Fyziku, Český jazyk a Rétoriku. U žáků se tak rozvíjejí analytické, odborné, komunikativní, ICT, matematické kompetence a kompetence související s bezpečností práce.
Autor Ing. Petr Bannert

Motivace žáků střední školy ke vzdělávání v technických oborech

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jedná se o společný projekt naší školy a Institutu experimentálních technologií při VUT v Brně, jehož řešení jsou zapojeni samotní žáci. Jeho cílem je zvýšit motivaci žáků ke studiu technických oborů. Projekt je přístupný všem žákům druhých a vyšších ročníků, v současné době je realizován žáky třetích ročníků. Žáci jsou vedeni ke spolupráci v týmu při řešení obsáhlého úkolu, k využití výpočetní techniky a jsou u nich rozvíjeny následující klíčové kompetence: samostatné vyhledávání informací, spolupráce v týmu, týmové řešení problémů. Projekt integruje části vzdělávacích programů elektronika, informační a komunikační technologie, programové vybavení. Žáci jsou rovněž vedeni k účelné prezentaci výsledků řešení problému.
Autor Ing. Jiří Dlapal

Čokoláda aneb Ohřátí jednoho litru vody

Odborné vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Praktický příklad z fyziky k pochopení vztahu mezi teplem, energií a prací. Porovnání potřebného množství energie dodané vodě k ohřátí na teplotu varu se stejným množstvím energetické hodnoty čokolády a délce jejího výdeje chůzí.
Autor Jiří Straka

Cloud computing v odborném vzdělávání

Odborné vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Přehled existujících aplikací simulujících návrh elektronických obvodů včetně možností využití ve výuce ve formě pohledu učitele z praxe.
Autor Jaroslav Žákech
Celkem: 4