Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání - lehké mentální pos... > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Čertovský týden

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Výuka zaměřená na prožitky se zapojením všech smyslů. Poukazuje na udržování našich tradic.
Autor Eva Jerusalémová

Vítáme podzim - projekt

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
„Výuka trochu jinak“ – výuka zaměřená na prožitky se zapojením všech smyslů a mezioborovým propojením.
Autor Olga Krišková

Nápady na herní aktivity pro děti s autismem

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Práce s autistickými dětmi vyžaduje značnou dávku zkušeností. Pro tyto děti jsou typické výrazné poruchy sociální interakce, odlišné emoční prožívání, neschopnost empatie a představivosti, potřeba stereotypů a rituálů, jiný způsob reagování a chování. Někdy bývá těmto dětem mylně připisována i neschopnost si hrát. Jaké jsou ve skutečnosti jejich možnosti? A jak je můžeme dále rozvíjet?
Autor Dagmar Kapustová

Upevňování přátelských vztahů mezi žáky na Základní škole praktické ve Zlíně

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Zajímavé náměty do hodin Řečové výchovy, rozvíjející komunikaci mezi žáky tak, aby dokázali otevřeně vyjádřit své názory v třídním kolektivu, zvládli bezkonfliktní navazování přátelských vztahů a posilovali sebedůvěru.
Autor Věra Kundratová

Na jedné lodi

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V následující praktické ukázce jde o spojení tematických celků ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět. Vyučovací předmět, který je součástí této oblasti, má v ŠVP na naší škole stejný název (člověk a jeho svět) a integruje v sobě poznatky dřívější vlastivědy a přírodovědy. Tematické celky, jejichž obsah je integrován v ukázce, byly vybrány s ohledem na jejich blízké vzájemné vztahy a těsné spojení se životem. Jedná se o propojení témat z okruhu lidé kolem nás (obsah učiva: dodržování pravidel pro soužití, rozpoznání vhodného a nevhodného chování) a člověk a jeho zdraví (obsah učiva: dovednosti a návyky související se zásadami zdravého životního stylu).
Autor Věra Holotová

Projekt Japonsko

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Zpracování projektu o Japonsku; informace o jeho průběhu, spolupráce s japonskou školou, doprovodné programy a program projektového dne, fotografie, reakce dětí a ukázky testů.
Autor Monika Výmolová

Dopravní výchova v základní škole praktické - I

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Série článků zdůrazňuje důležitost dopravní výchovy v základních školách, a to v široké škále učebních předmětů.
Autor Romana Tůmová

Projekty Egypt, Afrika a Židé

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
projekt
Příspěvek seznamuje se třemi projekty, které byly realizovány žáky se zrakovým postižením v ZŠ Jaroslava Ježka v Praze 1 v průběhu školního roku. Jedná se o projekty střednědobé, do jejich přípravy a realizace se zapojili žáci celé školy bez ohledu na věk a míru postižení. Projekt Židé je ukázkou možnosti realizace průřezového tématu multikulturní výchova.
Autor Monika Výmolová

Představujeme Anglický nápadníček pro učitele

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Nejen učitelé dyslektiků a integrovaných žáků na prvním stupni ZŠ, ale i jejich rodiče jistě ocení zajímavou příručku Dany Hurtové, Ivy Strnadové a Marty Šigutové "Anglický nápadníček". Tu letos jako přílohu k publikacím Oxford University Press Chit Chat, Chatterbox a Happy Street vydalo v češtině nakladatelství Oxford University Press. Můžete v ní nalézt mnoho podnětných nápadů pro aktivity zaměřené na postupné zvládnutí základů anglického jazyka.
Autor Dagmar Kapustová

Celoškolní celoroční projekty v praxi

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoškolní celoroční projekty vytvářejí podmínky pro spolupráci a kooperaci v podmínkách speciálních škol, které navštěvují žáci s různým druhem i stupněm zdravotního postižení. Příspěvek představuje přednosti těchto projektů, nabízí obecný „ recept“ na jejich tvorbu a několik nápadů i doporučení.
Autor Miroslava Křupalová
Celkem: 19