Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Na jedné lodi
| V následující praktické ukázce jde o spojení tematických celků ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět. Vyučovací předmět, který je součástí této oblasti, má v ŠVP na naší škole stejný název (člověk a jeho svět) a integruje v sobě poznatky dřívější vlastivědy a přírodovědy. Tematické celky, jejichž obsah je integrován v ukázce, byly vybrány s ohledem na jejich blízké vzájemné vztahy a těsné spojení se životem. Jedná se o propojení témat z okruhu lidé kolem nás (obsah učiva: dodržování pravidel pro soužití, rozpoznání vhodného a nevhodného chování) a člověk a jeho zdraví (obsah učiva: dovednosti a návyky související se zásadami zdravého životního stylu).  | Věra Holotová |
|
 |
| |
|
21. 03. 2011 |
15102 |
Cestička do školy
| Čtyři cesty vedou ke škole. Na každé z nich se nacházejí kulturní památky, domy, které mají svou historii. Jaká je? Kdy objekty vznikly? Co se v domech odehrálo? Čím byly zajímavé? Jaké významné osobnosti v nich žily? Co dělaly? Jak dům vypadal dříve? Existuje pověst k danému domu, ke kulturní památce? Pátrejme, tvořme…
Žáci, kteří byli rozděleni do věkově smíšených skupin, se svým vedoucím učitelem pátrali po historii domů a památek, kolem nichž chodí do školy. Své pátrání započali v Městském muzeu Králíky. Zde získali mapku s vyznačenou trasou a objekty, které byly předmětem pátrání, jejich rodokmen, staré fotografie, podrobnější informace o nich hledali v kronikách. Každý objekt vyfotografovali, namalovali, z rodokmenu vybrali nejzajímavější informace, které zpracovali na PC do tabulky, na jednu informaci vymysleli pověst. Při závěrečné prezentaci jednu pověst zdramatizovali. Projekt měl přípravnou fázi v hodinách literární výchovy (čtení místních pověstí, seznámení se znaky pověsti) a realizační fázi, která se skládala ze tří projektových dnů, individuálních schůzek týmu, závěrečné prezentace. Všechny výstupy byly shromážděny do kalendáře, jehož vytištění bylo podpořeno MŠMT v rámci rozvojového programu Podpora EVVO ve školách v roce 2009.  | Iva Nesvadbová |
|
|
| |
|
24. 06. 2010 |
11475 |
Čertovský týden
| Výuka zaměřená na prožitky se zapojením všech smyslů. Poukazuje na udržování našich tradic.  | Eva Jerusalémová |
|
|
| |
|
08. 07. 2009 |
25393 |
Celoškolní celoroční projekty v praxi
| Celoškolní celoroční projekty vytvářejí podmínky pro spolupráci a kooperaci v podmínkách speciálních škol, které navštěvují žáci s různým druhem i stupněm zdravotního postižení. Příspěvek představuje přednosti těchto projektů, nabízí obecný „ recept“ na jejich tvorbu a několik nápadů i doporučení.  | Miroslava Křupalová |
|
|
| |
|
03. 06. 2009 |
12812 |
Projekt Slovenský den
| Cílem jednodenního celoškolního projekt, realizujícího průřezové téma Multikulturní výchova, je bližší a hlubší poznání slovenské minority žijící v České republice a Slovenska - země, odkud pochází.  | Ivana Spěváčková |
|
|
| |
|
01. 06. 2009 |
8148 |
Dřevo stokrát jinak
| Žáci se zrakovým postižením se prostřednictvím projektu seznamují se dřevem a jeho významem. V příloze článku najdou učitelé praktické ukázky pracovních listů.  | Věra Reisová |
|
|
| |
|
08. 10. 2008 |
11320 |
Projekt Japonsko
| Zpracování projektu o Japonsku; informace o jeho průběhu, spolupráce s japonskou školou, doprovodné programy a program projektového dne, fotografie, reakce dětí a ukázky testů.  | Monika Výmolová |
|
|
| |
|
21. 07. 2008 |
14163 |
Den otevřených dveří
| Zkušenosti s prezentací získaných dovedností žáků Základní školy Nerudova v Říčanech. Průběh Dne otevřených dveří, při kterém si žáci v praxi prověřili míru osvojených klíčových kompetencí.  | Jitka Macháčková |
|
|
| |
|
19. 06. 2008 |
9654 |
Dětská dramatika ve výukovém procesu základní školy speciální
| Výukový blok s využitím prvků tvořivé dramatiky. Pohádkový příběh nazvaný Návštěva v zemi skřítků motivuje žáky k aktivní spolupráci, při které si procvičují a upevňují získané poznatky z hodin hudební výchovy, psaní, čtení, věcného učení, řečové výchova a smyslové výchovy.  | Libuše Lžičařová |
|
|
| |
|
05. 06. 2008 |
11496 |
Vítáme podzim - projekt
| „Výuka trochu jinak“ – výuka zaměřená na prožitky se zapojením všech smyslů a mezioborovým propojením.  | Olga Krišková |
|
|
| |
|
27. 03. 2008 |
20071 |