Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Celoškolní celoroční projekty v praxi
| Celoškolní celoroční projekty vytvářejí podmínky pro spolupráci a kooperaci v podmínkách speciálních škol, které navštěvují žáci s různým druhem i stupněm zdravotního postižení. Příspěvek představuje přednosti těchto projektů, nabízí obecný „ recept“ na jejich tvorbu a několik nápadů i doporučení.  | Miroslava Křupalová |
|
|
| |
|
03. 06. 2009 |
12843 |
Čertovský týden
| Výuka zaměřená na prožitky se zapojením všech smyslů. Poukazuje na udržování našich tradic.  | Eva Jerusalémová |
|
|
| |
|
08. 07. 2009 |
25491 |
Cesta kolem světa za 141 dní
| Projekt vytvořili učitelé ZŠ a OŠ ve Zbůchu. Škola je určena pro žáky s různým stupněm a druhem mentálního i tělesného postižení. Pro mnohé z nich z celé řady důvodů, ať už zdravotních, rodinných nebo sociálních, nepřichází v úvahu dlouhé a náročné cestování. Projekt se může prolínat všemi vyučovacími předměty a záleží jen na pedagogovi, jakou formu práce a organizace zvolí. Realizace projektu je celoroční. Jeho součástí je i velká hra Hledání pokladu. Vyvrcholením celého projektu je závěrečná besídka v měsíci červnu. Cílem je poznávání okolního světa a utváření si vlastních představ o něm.  | Jana Mundilová |
|
|
| |
|
03. 07. 2007 |
9875 |
Cestička do školy
| Čtyři cesty vedou ke škole. Na každé z nich se nacházejí kulturní památky, domy, které mají svou historii. Jaká je? Kdy objekty vznikly? Co se v domech odehrálo? Čím byly zajímavé? Jaké významné osobnosti v nich žily? Co dělaly? Jak dům vypadal dříve? Existuje pověst k danému domu, ke kulturní památce? Pátrejme, tvořme…
Žáci, kteří byli rozděleni do věkově smíšených skupin, se svým vedoucím učitelem pátrali po historii domů a památek, kolem nichž chodí do školy. Své pátrání započali v Městském muzeu Králíky. Zde získali mapku s vyznačenou trasou a objekty, které byly předmětem pátrání, jejich rodokmen, staré fotografie, podrobnější informace o nich hledali v kronikách. Každý objekt vyfotografovali, namalovali, z rodokmenu vybrali nejzajímavější informace, které zpracovali na PC do tabulky, na jednu informaci vymysleli pověst. Při závěrečné prezentaci jednu pověst zdramatizovali. Projekt měl přípravnou fázi v hodinách literární výchovy (čtení místních pověstí, seznámení se znaky pověsti) a realizační fázi, která se skládala ze tří projektových dnů, individuálních schůzek týmu, závěrečné prezentace. Všechny výstupy byly shromážděny do kalendáře, jehož vytištění bylo podpořeno MŠMT v rámci rozvojového programu Podpora EVVO ve školách v roce 2009.  | Iva Nesvadbová |
|
|
| |
|
24. 06. 2010 |
11520 |
Den otevřených dveří
| Zkušenosti s prezentací získaných dovedností žáků Základní školy Nerudova v Říčanech. Průběh Dne otevřených dveří, při kterém si žáci v praxi prověřili míru osvojených klíčových kompetencí.  | Jitka Macháčková |
|
|
| |
|
19. 06. 2008 |
9679 |
Den řemesel
| Zábavnou formou přiblížíme dětem s lehkým mentálním postižením vybraná řemesla – taková, která se v budoucnu mohou stát zdrojem jejich obživy. Starší žáci odhalí i možnosti práce v Evropské unii.  | Ivana Spěváčková |
|
|
| |
|
29. 06. 2010 |
18450 |
Dětská dramatika ve výukovém procesu základní školy speciální
| Výukový blok s využitím prvků tvořivé dramatiky. Pohádkový příběh nazvaný Návštěva v zemi skřítků motivuje žáky k aktivní spolupráci, při které si procvičují a upevňují získané poznatky z hodin hudební výchovy, psaní, čtení, věcného učení, řečové výchova a smyslové výchovy.  | Libuše Lžičařová |
|
|
| |
|
05. 06. 2008 |
11523 |
Divadlo – Celoroční školní projekt
| Příspěvek je zaměřen na aplikaci projektového vyučování, metody dramatizace ve výchově a vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, kombinací vad a žáků s pervazivní vývojovou poruchou na základní škole praktické. Zamýšlí se nad efektivitou působení modifikované metody projektového vyučování na žáka, z praktických zkušeností, na příkladu dramatizace, vyvozuje závěr.  | Ivana Baštincová |
|
|
| |
1 komentář |
31. 10. 2011 |
8797 |
Dopravní výchova v základní škole praktické - I
| Série článků zdůrazňuje důležitost dopravní výchovy v základních školách, a to v široké škále učebních předmětů.  | Romana Tůmová |
|
|
| |
|
21. 06. 2007 |
13733 |
Dopravní výchova v základní škole praktické - II
| Série článků zdůrazňuje důležitost dopravní výchovy a první předlékařské pomoci v základních školách, a to v široké škále učebních předmětů.  | Romana Tůmová |
|
|
| |
|
04. 07. 2007 |
9437 |