Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Lucie noci upije…
| Námět na spolupráci mezi „informatikou“, fyzikou a zeměpisem (geografií) při výuce astronomie. S využitím internetu vyhledávají žáci informace o délce dne v období kolem zimního slunovratu.  | Jaroslav Kusala |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
19. 01. 2008 |
13473 |
Připravujeme vlastní WebQuest aneb zajímavé i užitečné výpravy
| Rychlý rozvoj informačních a komunikačních technologií a jejich stále snazší dostupnost přímo vyzývá, aby byly efektivně využívány také ve vzdělávání. Příspěvek nabízí tipy, jak si relativně snadno vytvořit vlastni aktivity. Využit můžete texty, obrázky i zvuky - audio i video. Podle technické zdatnosti vlastní a žáků i dostupnosti prostředků a technologií.  | Jana Jílková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
01. 07. 2008 |
10371 |
ICT v českém jazyce
| Smyslem tohoto příkladu dobré praxe je ukázat integraci části vzdělávacího obsahu ICT do předmětu Český jazyk a literatura.  | VÚP Praha |
Praktický příspěvek příklad projekt
|
|
|
|
|
15. 09. 2008 |
13975 |
Starám se o svoji řeku
| Žáci se během projektu seznamují s okolní flórou, faunou, ekosystémem lužního lesa a s celkovou funkcí krajiny. Poznávají složitou propojenost přírodních systémů a vnímají, že narušení jedné složky může vést ke zhroucení celého systému.  | VÚP Praha |
Praktický příspěvek příklad projekt
|
|
|
|
|
10. 09. 2008 |
11208 |
Jednotky množství informace prakticky
| Článek dává námět na úlohu z informatiky, propojující teoretické pojmy s praxí.  | Jaroslav Koreš |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
22. 08. 2011 |
9860 |
Historie počítačů v rámci informatiky prostřednictvím CHATu, aneb to bylo, když ...
| Úkolem předmětu Informační a komunikační technologie na gymnáziu je připravit žáky na život v informační společnosti, ve které žijeme, ať se nám to líbí nebo nelíbí.
Jenže jak na to?
Uvedený materiál nabízí inspiraci a zkušenost jak probrat celkem nudné téma o historii počítačů a zároveň umožnit žákům společně hledat vhodnou cestu k vyřešení zadaného úkolu. Ukáže jim v praxi výhody a nevýhody skupinové práce a spolupráci prostřednictvím elektronické komunikace. Žáci zjistí, že chat můžeme využít nejen k povídání a posílání smajlíků.  | Mira Friedrichová |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
1 komentář |
24. 06. 2011 |
9772 |
Body Part Mathematics
| Praktický příspěvek pro výuku angličtiny a matematiky v anglickém jazyce. Je vhodný pro žáky ve věku 15 až 16 let. Jeho tématem jsou části lidského těla a jejich měření v různých systémech.  | Marie Hofmannová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
 |
|
|
|
05. 05. 2010 |
9771 |
Vyhledávací rozcvička
| Digitální učební materiál, který můžete využít pro zahájení mnoha různých témat z informatiky. Lze využít pro otestování základních znalostí žáků v práci s internetem.
Hravá forma žáky baví.  | Mira Friedrichová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
23. 06. 2011 |
8208 |
Konkrétní využití Facebooku – stránky semináře
| Článek popisuje zkušenosti autora se zapojením Facebooku do výuky, konkrétně facebookové stránky semináře z fyziky. V článku jsou nastíněny přínosy i možné zápory tohoto řešení.  | Jaroslav Koreš |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
26. 04. 2012 |
4723 |