Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Informatika a informační a komunikační t... > Informatika a informační a komunikační t... > Digitální technologie

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Simulace principů operačního systému – SimOS (hra)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Didaktické hry patří k nejefektivnějším metodám výuky. Nabízíme k vyzkoušení arkádovou hru, která pokrývá téma Operační systémy z RVP G. Formou hry žáci danou látku pochopí i procvičí, hodnocení je automatické.
Autor Marek Reimer

Code Week 2016 aneb Jak jsme se neučili programovat

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek o tom, jak je také možné pojmout týden evropského programování a zařadit ho do výuky ICT na střední škole.
Autor Jaroslav Mašek

Tvorba internetového magazínu v mediální výchově

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Mediální výchovu lze pojmout různými způsoby. V současné době akcelerující online žurnalistiky není velký problém nechat žáky vytvořit a zpravovat vlastní online magazín či zpravodajský server. Článek naznačuje možnost výuky mediální výchovy netradičním, praktickým a snad i pro studenty obohacujícím způsobem.
Autor Michal Černý

Konkrétní nebezpečí spojená s Facebookem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem výuky je na konkrétních zjištěních seznámit žáky s riziky spojenými se sociálními sítěmi a seznámit je s pravidly bezpečného chování v rámci internetu.
Autor Jaroslav Koreš

Online životopis – LinkedIn

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Sociální síť LinkedIn nepatří mezi typické sociální sítě jako Facebook, Twitter či Google+. Jedná se o tzv. profesionální sociální síť, která umožňuje sdílet ve svém profilu online životopis. Prostřednictvím sítě kontaktů je pak následně možné informace v životopise potvrzovat a doporučovat. Takto navržená síť usnadňuje práci personalistům, kterým umožňuje hledání vhodného kandidáta na danou pozici. V současné době se LinkedIn stává místem, kde personalisté hledají dříve, než zveřejní pracovní inzerát. Z tohoto důvodu je nutné, aby žáci nabyli podvědomí o tomto online prostředí co nejdříve.
Autor Petr Caloň

Informační gramotnost, co a jak vlastně učit?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o dlouholeté osobní zkušenosti s využíváním výpočetní techniky nejen ve vzdělávání, ale v životě vůbec. O tom, co jsme se učili, naučili a co bychom se učit měli. O dynamicky se rozvíjející informační společnosti.
Autor Mira Friedrichová

Online Riskuj ve výuce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o online aktivitě Riskuj, pomocí které lze netradičním způsobem zopakovat probranou látku a tím pro žáky zajímavě obohatit hodiny.
Autor Mgr. Petr Němec

Komunikace klient–server (CS Unplagged)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje možnou aktivitu v hodinách informační technologie a přibližuje výukovou aktivitu, která využívá metody CS Unpluged. Tato metoda se zaměřuje na vyučování počítačových technologií bez použití počítačů a snaží se přiblížit činnosti počítače tím, že místo počítače vykonávají činnosti sami žáci. Tato práce vznikla při studiu Informačních technologii na PedF UK.
Autor Petr Brand

Virtuální hospitace – Informatika a informační a komunikační technologie: Pokročilé nástroje v grafickém editoru GIMP

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Virtuální hospitace ukazuje zpracování vlastních fotografií žáků pomocí pokročilých grafických nástrojů v editoru GIMP. Žáci používají nástroje jako maska vrstvy, filtry, retuš obličeje a další.
Autor Mgr. Michala Tomková

ICT v matematice

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Smyslem tohoto příkladu dobré praxe je ukázat integraci části vzdělávacího obsahu oboru Informatika a ICT do předmětu Matematika.
Autor VÚP Praha
Celkem: 15