Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Informatika a informační a komunikační t... > Informatika a informační a komunikační t... > Digitální technologie

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

ICT v matematice

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Smyslem tohoto příkladu dobré praxe je ukázat integraci části vzdělávacího obsahu oboru Informatika a ICT do předmětu Matematika.
Autor VÚP Praha

Tvorba komiksu o houbách

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt Tvorba komiksu o houbách integruje ICT do hodin biologie. Žáci se v jeho průběhu naučí používat digitální přístroj při fotografování jedovatých i jedlých hub a zpracovávat snímky na počítači.
Autor VÚP Praha

Mapy a ArcExplorer 9.3 - Java Edition for Education (AEJEE)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Seznámení s aplikací ArcExplorer, tvorba mapových výstupů v tomto softwaru.
Autor Jiří Vorel

Volitelný předmět seminář z Informatiky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Článek informuje o novém předmětu Tvorba WWW pomocí redakčních systémů. Tímto předmětem jsme se snažili vyjít vstříc žákům, kteří si nevybrali v nabídce volitelných předmětů ve 3. ročníku, a reagovat na trendy tvorby dynamických webů. Od žáků nejsou vyžadovány žádné zvláštní znalosti, vše se naučí během výuky. Cílem je vytvoření a správa vlastního webu v redakčním systému Joomla.
Autor Jaroslav Koreš

Tvorba internetového magazínu v mediální výchově

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Mediální výchovu lze pojmout různými způsoby. V současné době akcelerující online žurnalistiky není velký problém nechat žáky vytvořit a zpravovat vlastní online magazín či zpravodajský server. Článek naznačuje možnost výuky mediální výchovy netradičním, praktickým a snad i pro studenty obohacujícím způsobem.
Autor Michal Černý

Pracujeme s GPS

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příspěvek se zaměřuje na samotné ovládání a následné procvičení funkcí přijímačů řady Garmin eTrex (Legend, Venture, Vista) prostřednictvím několika cvičení, které lze aplikovat v terénní (praktické) výuce zeměpisu nebo informatiky ve středních školách.
Autor Jiří Vorel

Informační gramotnost, co a jak vlastně učit?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o dlouholeté osobní zkušenosti s využíváním výpočetní techniky nejen ve vzdělávání, ale v životě vůbec. O tom, co jsme se učili, naučili a co bychom se učit měli. O dynamicky se rozvíjející informační společnosti.
Autor Mira Friedrichová

Konkrétní nebezpečí spojená s Facebookem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem výuky je na konkrétních zjištěních seznámit žáky s riziky spojenými se sociálními sítěmi a seznámit je s pravidly bezpečného chování v rámci internetu.
Autor Jaroslav Koreš

Virtuální hospitace – Informatika a informační a komunikační technologie: Pokročilé nástroje v grafickém editoru GIMP

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Virtuální hospitace ukazuje zpracování vlastních fotografií žáků pomocí pokročilých grafických nástrojů v editoru GIMP. Žáci používají nástroje jako maska vrstvy, filtry, retuš obličeje a další.
Autor Mgr. Michala Tomková

Podpora hudební kreativity studentů za pomoci ICT

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Rozvoj kreativity u studentů je jedním z imperativů současného školství, stejně tak je charakteristické hledání spojení mezi jednotlivými předměty a implementace ICT do běžné výuky. V následujícím článku se pokusíme ukázat možnosti spojení hudební kreativity a ICT v rámci gymnaziální výuky.
Autor Michal Černý
Celkem: 15