Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Informatika a informační a komunikační t...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak na tvorbu publikací II

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je pokračováním článku Jak na tvorbu publikací I o tvorbě a úpravách publikací v textovém editoru. Zabývá se problematikou vkládání záhlaví a zápatí, tvorbou obsahu a rejstříku, členěním dokumentu na oddíly. Součástí každé části je videonávod.
Autor Mgr. Petr Němec

Jak na formuláře v textovém editoru Word

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je návodem, jak vytvořit v textovém editoru Word jednoduchý formulář. Proces tvorby je ukázán na příkladu hlavičkového papíru školy, text je doplněn videonávodem.
Autor Mgr. Petr Němec

Jak motivovat žáky v matematice k nejvyšším cílům Bloomovy taxonomie?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V článku je popsána výuková aktivita, která motivuje žáky k hlubšímu pochopení probrané látky formou kooperace a kolaborace za použití moderních ICT formou tvorby sady testových úloh z matematiky na téma „Graf kvadratické funkce“.
Autor Mgr. Petr Němec

Jak na obrázky v prezentacích I

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je prvním dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. Tento první díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti vložení, změna velikosti, otočení, překlopení, oříznutí, úpravy, druhý díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích II se věnuje činnostem, které slouží k uspořádání objektů (zarovnání).
Autor Mgr. Petr Němec

Jak na obrázky v prezentacích II

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je druhým dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. První díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti vložení, změna velikosti, otočení, překlopení, oříznutí, úpravy, tento druhý díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích II se věnuje činnostem, které slouží k uspořádání objektů (zarovnání).
Autor Mgr. Petr Němec

Vizuální bádání ve výuce – mood board jako nástroj průzkumu a prezentace

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Zajímá vás, co si vaši žáci myslí, jak se dívají na problémy současnosti, nebo třeba na historické události? Pokud hledáte způsoby, jak rozproudit diskusi netradičním způsobem, pomoci vám mohou postupy z umění a designu – a to i v distančních podmínkách. Využijte mood board jako nástroj pro průzkum a prezentaci žákovských výstupů.
Autor Anna Puchovská

Webové algoritmizační soutěže

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Klíčem k účinné výuce algoritmizačního myšlení v omezených podmínkách současného středního školství je motivace žáků k další práci doma. Prostředí internetu nabízí aktivity, které je možné v hodinách ICT představit, využít pro naplnění záměrů RVP a po vypršení úzkého časového rámce, který je tomuto druhu výuky vymezen, nechat žáky, ať v práci pokračují samostatně, mimo prostředí školy. Projekty, které článek představí, k takovému pokračování vybízejí.
Autor Lukáš Lánský

Simulace principů operačního systému – SimOS (hra)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Didaktické hry patří k nejefektivnějším metodám výuky. Nabízíme k vyzkoušení arkádovou hru, která pokrývá téma Operační systémy z RVP G. Formou hry žáci danou látku pochopí i procvičí, hodnocení je automatické.
Autor Marek Reimer

Virtuální hospitace – Informatika a informační a komunikační technologie: Pokročilé nástroje v grafickém editoru GIMP

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Virtuální hospitace ukazuje zpracování vlastních fotografií žáků pomocí pokročilých grafických nástrojů v editoru GIMP. Žáci používají nástroje jako maska vrstvy, filtry, retuš obličeje a další.
Autor Mgr. Michala Tomková

Informační gramotnost, co a jak vlastně učit?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o dlouholeté osobní zkušenosti s využíváním výpočetní techniky nejen ve vzdělávání, ale v životě vůbec. O tom, co jsme se učili, naučili a co bychom se učit měli. O dynamicky se rozvíjející informační společnosti.
Autor Mira Friedrichová
Celkem: 52