Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Informatika a informační a komunikační t...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zabarvovací brýle

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V příspěvku bude ukázáno, jak za pomoci systému Vernier proměřit čas potřebný k zabarvení a odbarvení samozabarvovacích brýlí.
Autor Naděžda Vogalová

Internetová peněženka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
PayPal je elektronický platební systém, který v zásadě funguje podobně jako běžný bankovní účet. V čem se ale liší od běžných bankovních účtů? Liší se především svou bezpečností a zároveň jednoduchostí, která umožňuje platit, ale také prodávat zboží a služby po celém světě. V podpoře finanční gramotnosti je proto důležité seznámit žáky s touto nejrozšířenější digitální peněženkou na světě a docílit tak větší informovanosti a překonání strachu a ostychu k této službě.
Autor Petr Caloň

Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje možnost programovat aplikace pro mobilní zařízení v cloudovém řešení, v závěru je videoukázka práce s nástrojem na příkladu jednoduché aplikace.
Autor Mgr. Petr Němec

Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – první zkušenosti

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole a předkládá odkazy na použité materiály.
Autor Mgr. Petr Němec

Využití Wolfram|Alpha v gymnaziální výuce matematiky

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Wolfram|Alpha představuje jeden z nejkomplexnějších on-line nástrojů, které lze pro školské využití na internetu vůbec najít. Lze jej užít především při výuce matematiky a informatiky, ale své místo si nalezne také v zeměpise, chemii nebo ZSV. V následujícím příspěvku se zaměříme především na jeho matematické dovednosti.
Autor Michal Černý

Jak na obrázky v prezentacích I

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je prvním dílem v sérii dvou článku, které se věnují základním činnostem při práci s obrázky v prezentacích. Tento první díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích I je zaměřen na činnosti vložení, změna velikosti, otočení, překlopení, oříznutí, úpravy, druhý díl s názvem Jak na obrázky v prezentacích II se věnuje činnostem, které slouží k uspořádání objektů (zarovnání).
Autor Mgr. Petr Němec

Informační gramotnost, co a jak vlastně učit?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o dlouholeté osobní zkušenosti s využíváním výpočetní techniky nejen ve vzdělávání, ale v životě vůbec. O tom, co jsme se učili, naučili a co bychom se učit měli. O dynamicky se rozvíjející informační společnosti.
Autor Mira Friedrichová

Online Riskuj ve výuce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o online aktivitě Riskuj, pomocí které lze netradičním způsobem zopakovat probranou látku a tím pro žáky zajímavě obohatit hodiny.
Autor Mgr. Petr Němec

Vyhledávací rozcvička pro češtinu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Digitální učební materiál, který můžete využít pro zahájení mnoha různých témat z informatiky, zejména pro propojení informatiky a češtiny. Lze využít pro otestování základních znalostí žáků v práci s internetem. Hravá forma žáky baví. Jedná se o první článek ze série Čeština v informatice – informatika v češtině.
Autor Mira Friedrichová

World Factbook jako zdroj geografických informací

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Seznámení s databází World Factbook, tvorba tematických map v Kmlfactbook.
Autor Jiří Vorel
Celkem: 53