Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Slavné dny pro SŠ: Den, kdy začal festival ve Woodstocku
| Žáci si sami vyzkouší postup přípravy festivalů i jiných kulturních akcí. Získají přehled o možnostech občanské participace, která přispívá k rozvoji v oblasti kultury, a to nejen v místech jejich bydliště.  | Tereza Vodičková |
|
|
| |
|
03. 09. 2015 |
2825 |
Virtuální hospitace - Výtvarný obor: Expresivita a racionalita v malířství postimpresionismu
| Žáci experimentují s vlastními výtvarnými postupy na základě porovnání své drobné malířské studie krajiny s digitálními fotografiemi a na základě získaných poznatků o principech postimpresionistické malby. Vyhledávají a pojmenovávají principy své vlastní tvorby a porovnávají je se získanými poznatky o podstatě postimpresionistických metod práce.  | PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D. |
|
|
| |
1 komentář |
01. 02. 2010 |
17143 |
Moravská lidová zpěvnost v nových souvislostech – 2. část
| Příspěvek představuje ideová východiska a metodické přístupy uplatněné v projektu zaměřeném na poznávání a osvojování kořenů moravské lidové zpěvnosti. Toto směřování tak může být přínosným podnětem k dalším podobně zaměřeným pedagogickým aplikacím uskutečněným v rámci školní praxe.  | Petr Drkula |
|
|
| |
1 komentář |
17. 09. 2010 |
11874 |
Moravská lidová zpěvnost v nových souvislostech – 1. část
| Příspěvek představuje ideová východiska a metodické přístupy uplatněné v projektu zaměřeném na poznávání a osvojování kořenů moravské lidové zpěvnosti. Toto směřování tak může být přínosným podnětem k dalším podobně zaměřeným pedagogickým aplikacím uskutečněným v rámci školní praxe.  | Petr Drkula |
|
|
| |
2 komentáře |
16. 09. 2010 |
10917 |
Slavné dny pro SŠ: Den, kdy zemřela Edith Piaf
| Žáci se seznámí s pojmem šanson a s tragickým životním příběhem francouzské šansoniérky Edith Piaf, zamyslí se nad vztahem mezi jejím komplikovaným osudem a jejími písněmi, postihnou možný vztah mezi hudbou a písňovým textem, představí své vlastní oblíbené písňové texty.  | Monika Stehlíková |
|
|
| |
|
16. 05. 2016 |
3212 |
Výtvarný projekt: tvorba užitého umění ve výtvarné výchově
| Autor se snaží pomoci žákům nalézt a vytvořit si vztah k designu. Uvědomit si důležitost designu ve společnosti. Seznámit se s hlavními aspekty designu a jeho činností. Poznat rozdíl mezi funkčností a estetickou stránkou užitých předmětů. Vyznat se v základních metodách užité techniky.  | Monika Boušková |
|
|
| |
1 komentář |
16. 04. 2012 |
5956 |
Podpora hudební kreativity studentů za pomoci ICT
| Rozvoj kreativity u studentů je jedním z imperativů současného školství, stejně tak je charakteristické hledání spojení mezi jednotlivými předměty a implementace ICT do běžné výuky. V následujícím článku se pokusíme ukázat možnosti spojení hudební kreativity a ICT v rámci gymnaziální výuky.  | Michal Černý |
|
|
| |
|
05. 04. 2012 |
5652 |
Virtuální hospitace - Výtvarný obor: Rituál
| Žáci definují pojem rituál, vysvětlují jeho roli v životě člověka z hlediska historického i současného. Poté žáci realizují svůj vlastní rituál, např. formou výrazového tance. Tato virtuální hospitace byla natočena na výjezdním kurzu s názvem Hledání souvislostí.  | Mgr. Zuzana Kostincová |
|
|
| |
|
15. 09. 2010 |
12174 |
Místo ke snění – animovaný film
| Ukázka maturitní práce z výtvarné výchovy, která vznikla na gymnáziu Jana Nerudy v Praze pod vedením Mgr. Simony Svatošové, je komentována Matějem Smetanou, který ji uvádí do kontextu výtvarného umění a blíže vysvětluje způsob využití vizuálních prostředků.  | Mgr. Simona Svatošová |
|
|
| |
|
14. 02. 2011 |
9638 |
Navrhni svůj ekodům
| Možnost využití tematiky zelené architektury, která klade největší důraz na minimalizaci negativního vlivu budov na životní prostředí, ve vyučování.
 | Mgr. Josef Brůna |
|
|
| |
|
11. 03. 2010 |
6057 |