Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Člověk a společnost > Dějepis > Moderní doba II - soudobé dějiny > vysvětlí základní problémy vnitřního vývoje...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy padla berlínská zeď

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni se situací v Německu po druhé světové válce. Mírně provokující název lekce má být nejen mediálně přitažlivým, ale také komplikujícím relativně jasně a spořádaně koncipovanou lekci. Žákům je dána možnost k zamyšlení nad významem zdí současného i minulého světa a učiteli nabízí prostředky pro zjištění oblastí, se kterými si žáci téma zdí spojují. Lekce pracuje s myšlenkovou mapou a dává žákům možnost ověřit si její užitečnost i v kontextu poznatkových lekcí. Žáci by také měli ocenit její přínos pro kvalitnější sledování filmového dokumentu.
Autor Josef Märc

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy zavraždili Kennedyho

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s průběhem atentátu na Johna Kennedyho a také jeho bratra Roberta. A především s otazníky, které jejich zavraždění vyvolalo. Během lekce zvažují možné důvody vedoucí k zavraždění JFK (studená válka, berlínská zeď, karibská krize, otázka Izraele, pronikání komunismu do Latinské Ameriky, mafie, rasismus v USA, kosmický program) a posléze je porovnávají s důvody, které vedly k zavraždění Roberta. Zamýšlejí se nad zobrazovaným tématem v historické souvislosti, získávají informace z filmového média. Uvědomují si, jakým způsobem zachází film s fakty a které faktory omezují jeho hodnověrnost.
Autor Josef Märc

První a druhá berlínská krize

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Cílem výukové lekce je přiblížit žákům dva důležité momenty studené války a potažmo celého 20. století: 1. a 2. berlínskou krizi, jejich příčiny, průběh, klíčové osobnosti a výsledky.
Autor PhDr. Radek Aubrecht

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy byla zveřejněna nejslavnější rovnice světa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita se zabývá širším významem slova relativita a významem aktivního veřejného angažmá známých osobností.
Autor Monika Stehlíková

Politická a společenská situace na počátku 50. let v ČSR

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem výukové hodiny je práce s propagandistickými motivy v článcích dobového Rudého práva a hledání příčin demagogických projevů pracujících v ČSR včetně vlivů na dobový postoj známé osobnosti sportovního a veřejného života.
Autor PhDr. Ludmila Bystroňová

Etapa tzv. normalizace v dějinách ČSSR

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem výukové lekce je práce s fotografiemi vytvořenými pro podporu totalitního režimu. Žáci si mají uvědomit možnosti fotografií jako zdroje informací, ať již z hlediska faktografie, tak emočního sdělení.
Autor PhDr. Ludmila Bystroňová

Názory na odsun

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může být i inspirací pro hodinu samostatné MKV. Zpracování problematiky odsunu sudetských Němců se může stát úvodem k tématu národnostních, genderových a dalších předsudků; umožňuje prozkoumat, jakým způsobem první dojmy ovlivňují naše hodnocení jiných lidí.
Autor Jan Buryánek
Celkem: 7