Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dokumenty ve výuce: Totalitarismus
| Žáci pracují s výchozím dokumentem, který definuje totalitarismus, a dále s dokumenty, které stály u zrodu komunistického a fašistického totalitarismu. Žáci jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech.  | Zdeněk Sotolář |
|
|
| |
|
17. 07. 2008 |
8196 |
Virtuální hospitace – Dějepis: Počátky 2. světové války v Evropě
| Žáci se seznámí s problematikou historických událostí na počátku 2. světové války (pakt SSSR–Německo, napadení Polska – včetně události v Katyni, připojení Pobaltí k SSSR, zimní válka).  | Václav Chochol |
|
|
| |
|
04. 03. 2010 |
25322 |
Naši zmizelí sousedé – nezapomeňme!
| Blok pěti hodin, ve kterých se žáci postupně seznámí s židovskou problematikou, zejména pro dobu druhé světové války v Evropě, v ČSR i v regionu. Střídají se činnosti ve skupinách se samostatnou prací jedinců, žáci pátrají ve svém okolí, pracuje se s regionální literaturou, dokumenty i internetovými stránkami na PC. Cílem je připomenout holokaust a osudy lidí, kteří by třeba ještě dnes žili vedle nás, a vyvolat v žácích odpor vůči událostem kolem vyhlazování či obecně napadání určitých skupin obyvatelstva. Dále je naučit odborné terminologii v rámci této problematiky, vyhledávat ji v různých médiích a realizovat ve společné práci v rámci regionu. Projekt koresponduje s akcí „Zmizelí sousedé“, kterého se škola sice nezúčastnila, ale k prezentaci výstavy spojené s projektem Židovského muzea v Praze jsme připojili svůj projekt o našem městě a židovském obyvatelstvu.  | Ivana Syrovátková |
|
|
| |
|
24. 01. 2011 |
10721 |
Virtuální hospitace - Dějepis: Úvod do tématu ŠOA
| Vstupní dvouhodinovka do tématu ŠOA. Ve výuce se pracuje s deníkem a básní J. Ortena a autentickými texty terezínských dětí pomocí metody dramatické výchovy – živých obrazů.  | Mgr. Iva Dvořáková |
|
|
| |
2 komentáře |
08. 11. 2010 |
17266 |
Protektorát Čechy a Morava: R. Heydrich a konečné řešení české otázky
| Výuková jednotka navazuje na hodinu o řízení správy a hospodářství v Protektorátu Čechy a Morava a o postavení obyvatel v něm. Má žákům přiblížit názory R. Heydricha týkající se konečného řešení české otázky a středoevropského prostoru, rozšířit informace o správě v protektorátu a životě v něm o jevy související s činností R. Heydricha a rozšířit povědomí o fašistické rasové teorii (od Židů a Romů ke slovanskému obyvatelstvu). Žáci pracují s dokumentem, zaujímají poučený postoj, vyhledávají konkrétní informace v dokumentu a doplňují je do pracovního listu.  | PhDr. Ludmila Bystroňová |
|
|
| |
|
25. 03. 2015 |
3974 |