Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Člověk a společnost > Občanský a společenskovědní základ > Občan ve státě

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zdravý rozum v ilegalitě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Na příběhu nositele Nobelovy ceny Tima Hunta se žáci zamýšlí nad problematikou přílišné korektnosti v dnešní společnosti a vlivem médií a sociálních sítí. Osvojí si pojmy sexismus, gender a politická korektnost.
Autor Pavla Pokorná, COV

Slavné dny pro SŠ: Češka americkou ministryní zahraničí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Svým životním příběhem může být Madeleine Albrightová vzorem pro mladé lidi a její příběh může naučit hrdosti. V rámci vzdělávací aktivity Češka americkou ministryní zahraničí se žáci seznamují s touto významnou osobností a jejím kariérním úspěchem.
Autor Jana Třetinová

Vítkov

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita pracuje s událostí žhářského útoku extremistů ve Vítkově a na jejím příkladu motivuje žáky k přemýšlení o příčinách a následcích útoku optikou jednotlivých aktérů této události.
Autor L. Mrázová, J. Skácelová

Proč nechci být extremistou

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita, ve které žáci hledají a uvědomují si důvody, proč mladí lidé mohou začít sympatizovat s extremistickým hnutím a zamyslí se nad tím, jak jinak se mohou aktivně realizovat.
Autor L. Mrázová, J. Skácelová

Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 3. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Autor J. Holek, J. Skácelová

Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Autor J. Holek, J. Skácelová

Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.
Autor J. Holek, J. Skácelová

Demokracie a volby

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle zaměřené na představení podstaty demokracie a významu voleb v demokratických režimech.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Občanem v EU

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle podněcující žáky k porozumění významu aktivity a angažovanosti občana při snaze ovlivňovat dění v EU.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Co to jsou politická práva?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V rámci lekce žáci získají základní informace o politických právech (jejich základní definice a reálné příklady) a poté budou na konkrétních případech poměřovat jednotlivá politická práva. V rámci lekce by měli porozumět tomu, jak důležitá jsou politická práva pro fungování demokratické společnosti a jak nesnadnou roli mají často při poměřování jednotlivých práv soudci. Pracovat budou se skutečnými soudními případy zachycenými v novinářských textech. Žáci budou pracovat individuálně, ve dvojicích a především v malých skupinách. Součástí hodiny je i prezentace skupinové práce.
Autor Jitka Vlachová & Michal Urban
Celkem: 22