Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktivita: Tohle není spravedlivé
| Jeden z příkladů, jak je možné využít metodický materiál www.czechkid.cz. Aktivita se zaměřuje na způsob, jak lze při zpracování konkrétního dialogu nahlédnout odlišné pochopení a zvnitřnění hodnot. Článek je kapitolou z publikace „Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu”, kterou vydala společnost Člověk v tísni jako příručku pro výuku multikulturní výchovy.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
19. 07. 2010 |
11173 |
Pískovna
| Lekce je simulací grantového řízení na využití určité lokality (zde "Pískovny"). Tři skupiny žáků představují ekology, podnikatele, propagátory volnočasových aktivit. Jednotlivé skupiny připravují projekt na využití dané lokality ve formě prezentace. Čtvrtá skupina žáků představuje grantovou komisi, která následně vybírá projekt, jemuž by přidělila grant.  | JOB o. s. |
|
|
| |
|
07. 11. 2012 |
4765 |
Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 1. část
| Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.  | J. Holek, J. Skácelová |
|
|
| |
|
18. 09. 2014 |
4540 |
Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 2. část
| Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.  | J. Holek, J. Skácelová |
|
|
| |
|
19. 09. 2014 |
4656 |
Diskuze s extremisty v třídním kolektivu - 3. část
| Cílem tohoto textu je pomoci pedagogovi zvolit vhodné techniky při primární i sekundární prevenci ve třídě, kde se případně již extremistické postoje nebo chování projevily.  | J. Holek, J. Skácelová |
|
|
| |
|
22. 09. 2014 |
4787 |
Vítkov
| Aktivita pracuje s událostí žhářského útoku extremistů ve Vítkově a na jejím příkladu motivuje žáky k přemýšlení o příčinách a následcích útoku optikou jednotlivých aktérů této události.  | L. Mrázová, J. Skácelová |
|
|
| |
|
30. 09. 2014 |
5063 |
Proč nechci být extremistou
| Aktivita, ve které žáci hledají a uvědomují si důvody, proč mladí lidé mohou začít sympatizovat s extremistickým hnutím a zamyslí se nad tím, jak jinak se mohou aktivně realizovat.  | L. Mrázová, J. Skácelová |
|
|
| |
|
25. 09. 2014 |
4638 |
Dobrovolnictví jako zážitek II.
| Článek popisuje zkušenosti z práce se studenty - dobrovolníky. V této části se zaměřujeme především na motivaci a oceňování dobrovolníků.  | Ivana Čamková |
|
|
| |
|
14. 01. 2015 |
4800 |
Aborigines a ti druzí – minulost a současnost některých domorodých skupin obyvatelstva v různých částech světa
| Příspěvek pojednává o pěti domorodých skupinách obyvatelstva z různých koutů světa (Aboriginci, Berbeři, Eskymáci, Indiáni a Kurdové). Nedílnou součástí má být poznání jejich běžného života v minulosti i současnosti. A v návaznosti na to zjištění, jak se jejich společensko-politické postavení měnilo (či nikoli) v porovnání s nově příchozími bělochy, kteří postupně obsazovali a mocensky ovládali území původně osídlená právě výše zmiňovanými domorodými skupinami.  | Aleš Franc |
|
|
| |
|
11. 06. 2009 |
11387 |
S kým byste chtěli bydlet v jednom domě?
| Aktivita zabývající se předsudky a stereotypy a jejich vlivem na naše jednání.  | Oxana Antošová |
|
|
| |
|
29. 04. 2010 |
6567 |