Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktivita: Najděte pět rozdílů
| Praktická aktivita k rozvoji kritického čtení mediálních textů využitelná ve výuce mediální a multikulturní výchovy.  | Dana Moree |
|
|
| |
1 komentář |
18. 05. 2010 |
16852 |
Debatní liga v angličtině
| Uspořádání školní debatní ligy v anglickém jazyce a její realizace ve 2 kolech. V debatování soutěží týmy o třech členech, kteří se dozvědí téma dva týdny před soutěží. Zvolená témata jsou kontroverzní, lze najít argumenty pro i proti. Rezoluce poskytne stejný prostor pro obě strany. Čas debaty je přísně vymezen, na což dohlíží časoměřič. Debatu řídí a její výsledky vyhlašuje rozhodčí. Debata je veřejná – přístupná žákům.  | Irena Burianová |
|
|
| |
|
04. 01. 2010 |
8906 |
Aborigines a ti druzí – minulost a současnost některých domorodých skupin obyvatelstva v různých částech světa
| Příspěvek pojednává o pěti domorodých skupinách obyvatelstva z různých koutů světa (Aboriginci, Berbeři, Eskymáci, Indiáni a Kurdové). Nedílnou součástí má být poznání jejich běžného života v minulosti i současnosti. A v návaznosti na to zjištění, jak se jejich společensko-politické postavení měnilo (či nikoli) v porovnání s nově příchozími bělochy, kteří postupně obsazovali a mocensky ovládali území původně osídlená právě výše zmiňovanými domorodými skupinami.  | Aleš Franc |
|
|
| |
|
11. 06. 2009 |
11387 |
Aktivita: Tohle není spravedlivé
| Jeden z příkladů, jak je možné využít metodický materiál www.czechkid.cz. Aktivita se zaměřuje na způsob, jak lze při zpracování konkrétního dialogu nahlédnout odlišné pochopení a zvnitřnění hodnot. Článek je kapitolou z publikace „Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu”, kterou vydala společnost Člověk v tísni jako příručku pro výuku multikulturní výchovy.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
19. 07. 2010 |
11173 |
Aktivita: Ženy odjinud
| Aktivita z publikace Dvakrát měř, jednou řež je vhodná k výuce multikulturní výchovy ve vyšších ročnících ZŠ a na SŠ. Pracuje s biografiemi žen z rozdílných kulturních prostředí.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
27. 05. 2010 |
9345 |
Aktivita: Vánoce stokrát jinak
| Jednotlivé ritualizované svátky a slavnosti nám mohou sloužit k zamyšlení nad rozdíly nejen jejich vnější podoby, ale také hodnot a obsahů, které v sobě skrývají. Jedním z nejvýraznějších rituálů v roce jsou Vánoce. Tato aktivita vede ke zkoumání rozdílných přístupů k Vánocům i srovnání dnešní podoby svátku s jeho původním smyslem vycházejícím z biblického příběhu.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
28. 07. 2010 |
17990 |
Aktivita: Aktualizace pohádek aneb Mají nám pohádky co říci?
| Fantazijní příběhy a pohádky lze využít jako zrcadlo, ve kterém se může odrážet naše současnost. Metoda pracující s tímto momentem se nazývá aktualizace a lze ji využít při práci s celou škálou příběhů – pohádkami, literárními a náboženskými texty apod.  | Dana Moree |
|
|
| |
1 komentář |
01. 07. 2010 |
10279 |
S kým byste chtěli bydlet v jednom domě?
| Aktivita zabývající se předsudky a stereotypy a jejich vlivem na naše jednání.  | Oxana Antošová |
|
|
| |
|
29. 04. 2010 |
6567 |
Cizinci v ČR
| Hlavní podstatou projektu je u žáků vyvolat zájem o problematiku mezilidských vztahů, vytváření pozitivního vztahu k sobě i k ostatním.  | Oxana Antošová |
|
|
| |
|
14. 05. 2010 |
7129 |
Virtuální hospitace - Občanský a společenskovědní základ: Feminismus
| Žáci se v hodině věnované feminismu proměňují v analytiky médií a ve společné diskusi vyhledávají genderové stereotypy v reklamách a ve svém životě.  | Mgr. Marek Fajfr |
|
|
| |
1 komentář |
04. 01. 2011 |
12153 |