Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aktivita: Vánoce stokrát jinak
| Jednotlivé ritualizované svátky a slavnosti nám mohou sloužit k zamyšlení nad rozdíly nejen jejich vnější podoby, ale také hodnot a obsahů, které v sobě skrývají. Jedním z nejvýraznějších rituálů v roce jsou Vánoce. Tato aktivita vede ke zkoumání rozdílných přístupů k Vánocům i srovnání dnešní podoby svátku s jeho původním smyslem vycházejícím z biblického příběhu.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
28. 07. 2010 |
17990 |
Aktivita: Najděte pět rozdílů
| Praktická aktivita k rozvoji kritického čtení mediálních textů využitelná ve výuce mediální a multikulturní výchovy.  | Dana Moree |
|
|
| |
1 komentář |
18. 05. 2010 |
16852 |
Hra na etnologa
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Multikulturní výchova. Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné MKV. V průběhu aktivity se žáci učí, jak je naše vnímání ovlivněno nevědomými stereotypy.  | Jan Buryánek |
|
|
| |
|
23. 11. 2006 |
16824 |
Občan v ekonomických a sociálních vztazích
| Patříte k těm, kteří neradi učí celý rok stereotypní formou výkladu? Chcete vidět zájem většiny žáků nejen v hodinách, ale i mimo ně? Připadá vám, že máte ve třídě šikovné žáky, jen se prostě neradi učí něco nazpaměť? Chtěli byste tedy najít něco, čím byste zaujali, nemuseli se vzdát mnoha hodin jen "pro hraní" a zároveň byste mohli učit v rámci osnov, s pomocí své oblíbené učebnice a internetu? Nebojíte se práce ve skupinách? Zkuste veletrh fiktivních firem (VFF).  | Šárka Coufalíková |
|
|
| |
|
05. 06. 2007 |
13974 |
Virtuální hospitace - Občanský a společenskovědní základ: Feminismus
| Žáci se v hodině věnované feminismu proměňují v analytiky médií a ve společné diskusi vyhledávají genderové stereotypy v reklamách a ve svém životě.  | Mgr. Marek Fajfr |
|
|
| |
1 komentář |
04. 01. 2011 |
12153 |
Aborigines a ti druzí – minulost a současnost některých domorodých skupin obyvatelstva v různých částech světa
| Příspěvek pojednává o pěti domorodých skupinách obyvatelstva z různých koutů světa (Aboriginci, Berbeři, Eskymáci, Indiáni a Kurdové). Nedílnou součástí má být poznání jejich běžného života v minulosti i současnosti. A v návaznosti na to zjištění, jak se jejich společensko-politické postavení měnilo (či nikoli) v porovnání s nově příchozími bělochy, kteří postupně obsazovali a mocensky ovládali území původně osídlená právě výše zmiňovanými domorodými skupinami.  | Aleš Franc |
|
|
| |
|
11. 06. 2009 |
11387 |
Arif Hossein - integrace průřezových témat do práce s dokumentárním filmem
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) nebo materiál na samostatný projekt s uplatněním průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Popis aktivit může zároveň sloužit jako návod využití dokumentárního filmu k integraci průřezových témat.  | Lenka M. Pekařová |
|
|
| |
|
03. 11. 2006 |
11202 |
Aktivita: Tohle není spravedlivé
| Jeden z příkladů, jak je možné využít metodický materiál www.czechkid.cz. Aktivita se zaměřuje na způsob, jak lze při zpracování konkrétního dialogu nahlédnout odlišné pochopení a zvnitřnění hodnot. Článek je kapitolou z publikace „Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu”, kterou vydala společnost Člověk v tísni jako příručku pro výuku multikulturní výchovy.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
19. 07. 2010 |
11173 |
Projekt Já, občan
| Projekt Já, občan, který je námětem článku, přispívá k řešení průřezového tématu Výchova demokratického občana. Záměrem je získání základní úrovně občanské gramotnosti u žáků. Projekt se snaží rozvíjet kritické myšlení, právní vědomí a porozumění demokratickému uspořádání společnosti a demokratickým způsobům řešení konfliktů a problémů.  | Martin Matějka |
|
|
| |
|
12. 10. 2007 |
10865 |
Seznamovací tábor
| Základem dobré adaptace žáků v nové škole jsou první zážitky a sociální prostor pro navázání nových uspokojivých vztahů. V našem gymnáziu jsme vytvořili pětidenní program, který má za úkol připravit žáky pro vstup do nové školy. V příspěvku chci představit cíle, metody a konkrétní program seznamovacího tábora, který již pět let realizujeme.  | Pavel Motyčka |
|
|
| |
|
27. 07. 2007 |
10599 |