Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Člověk a společnost > Občanský a společenskovědní základ > Člověk jako jedinec

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Začínáme se školním parlamentem I.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská

Kdo a co má vliv na mé rozhodnutí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jak probíhá proces rozhodování. Jaký je rozdíl v rozhodnutí v dnešní době a v době diktatury.
Autor Jan Šotola, CEDU (GEMINI o.s.)

Slavné dny pro SŠ: Sebevražda jako fenomén

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Puberta a adolescence bývá provázena pocitem osamění, žáci jsou často zmatení ze svých sociálních rolí, které se vzájemně dostávají do konfliktu, ze svých emocí a reakcí. Škola by měla být místem prevence vzniku úzkostných, sebepoškozujících a sebevražedných myšlenek. Prostřednictvím aktivity by se toto téma mělo velmi citlivě otevřít.
Autor Tereza Vodičková

Slavné dny pro SŠ: Den zprávy o havárii UFO u Roswellu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s hypotézou o možné existenci UFO. V rámci aktivity ani tak nejde o případné důkazy existence, ale spíše o úvahu, proč by se vlády jednotlivých zemí, kde výzkum UFO probíhá, měly bát možného odhalení mimozemské civilizace.
Autor Tereza Vodičková

Falešné účty veřejných osobností na sociálních sítích

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Je nezpochybnitelným faktem, že na sociálních sítích existuje nepřeberné množství falešných účtů. Jak se vyvarovat toho, aby člověk nenaletěl na tyto falešné účty? V této lekci se zaměříme právě na existenci těchto účtů, pokusíme se žáky naučit rozpoznávat tyto účty a nabádat je k větší kontrole toho, co lajkují či sdílejí.
Autor Petr Caloň

Projekt Já, občan

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt Já, občan, který je námětem článku, přispívá k řešení průřezového tématu Výchova demokratického občana. Záměrem je získání základní úrovně občanské gramotnosti u žáků. Projekt se snaží rozvíjet kritické myšlení, právní vědomí a porozumění demokratickému uspořádání společnosti a demokratickým způsobům řešení konfliktů a problémů.
Autor Martin Matějka

Úvod do programu Active Citizens - 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ve chvíli, kdy jste rozhodli, že program Active Citizens zrealizujete u vás ve škole, jste pravděpodobně neměli přesnou představu o tom, jaký tým studentů se do projektu pustí. Nyní ji máte a ať už se jedná o studenty jedné třídy nebo výběr z různých ročníků, stojí před vámi zajímavá společná cesta. Druhý díl nabízí další náměty na aktivity z úvodní kapitoly příručky Active Citizens.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Úvod do programu Active Citizens – 3. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ve chvíli, kdy jste rozhodli, že program Active Citizens zrealizujete u vás ve škole, jste pravděpodobně neměli přesnou představu o tom, jaký tým žáků se do projektu pustí. Nyní ji máte, a ať už se jedná o žáky jedné třídy nebo výběr z různých ročníků, stojí před vámi zajímavá společná cesta. Třetí díl nabízí další náměty na aktivity z úvodní kapitoly příručky Active Citizens.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Začínáme se školním parlamentem V.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská

Začínáme se školním parlamentem III.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská
Celkem: 21