Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Člověk a příroda > Geografie > Geografické informace a terénní vyučován...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Osmá planeta: Geocaching

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje výstupu z projektu Klíčení, aneb rosteme s dětmi pro nejstarší kategorii nazvané Osmá planeta a představuje ukázku, jejímž obsahem jsou geolokační aktivity.
Autor Eva Holíková

Virtuální hospitace – Geografie: Terénní zeměpisná exkurze

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci během terénní zeměpisné exkurze navštíví meteorologickou stanici ve Svratouchu, přírodní památku Pivnice, dále pak provedou komplexní geografický průzkum sídla Proseč a na závěr zamíří do přírodní rezervace Maštale, kde změří vydatnost pramene a orientují se v krajině bez mapy a s pomocí buzoly.
Autor Mgr. Miloš Bukáček

Pracujeme s GPS

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Příspěvek se zaměřuje na samotné ovládání a následné procvičení funkcí přijímačů řady Garmin eTrex (Legend, Venture, Vista) prostřednictvím několika cvičení, které lze aplikovat v terénní (praktické) výuce zeměpisu nebo informatiky ve středních školách.
Autor Jiří Vorel

Velké zámořské objevy v 15. a 16. století

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Kombinovaná činnost žáků v rámci předmětu Dějepis. Blok 4 vyučovacích hodin, ve kterém se žáci při práci s texty, internetem a obrazovým materiálem (včetně map) seznámí s historií zámořských objevů v době humanismu a renesance, s osobnostmi mořeplavců, znalostmi o tehdejším světě, technikou spojenou s mořeplavectvím i s objevovanými oblastmi z pohledu domorodých kultur. V závěru sami komentují dopad dobývání světa na domorodé civilizace i Evropu v záporném, ale i kladném slova smyslu. Ze získaných znalostí zapojením výtvarných schopností vytvoří informační poster, nástěnku.
Autor Ivana Syrovátková

Mapy a ArcExplorer 9.3 - Java Edition for Education (AEJEE)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Seznámení s aplikací ArcExplorer, tvorba mapových výstupů v tomto softwaru.
Autor Jiří Vorel

Hra na vlčí dech, na gazelí nohy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak se ovlivňuje tělo a myšlení? Jak reaguje tělo na zátěž a co se nám při tom honí hlavou? Jsou různé možnosti, jak to vyzkoušet a někdy stačí jen málo. Třeba si „jen“ zaběhat a dát průchod myšlenkám.
Autor Zdeněk Slejška

Jak na geologickou vycházku – tentokrát do Prokopského údolí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Několik návrhů, postřehů, jak přistoupit ke geologické vycházce do okolí školy. Tato konkrétně směřuje do Prokopského údolí, ale struktura, jednotlivé postupy a přístupy jsou jistě využitelné i v jiných regionech.
Autor Petr Hopfinger

Spojené státy mexické v digitální podobě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Seznámení s Mexikem pomocí volně dostupných GIS aplikací ArcExplorer a ArcReader.
Autor Jiří Vorel

Poznáváme hurikány pomocí GIS aplikace ArcExplorer

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Seznámení s hurikány prostřednictvím volně dostupné GIS aplikace ArcExplorer, analýza geografických dat, prohlubování znalostí o geografických informačních systémech (GIS).
Autor Jiří Vorel

Přírodovědný stacionář

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad pětidenního kurzu, během něhož žáci zpracovávají úkoly z fyziky, chemie, biologie a zeměpisu týkající se biotopu dané oblasti, místního klimatu atd.
Autor VÚP Praha
Celkem: 20