Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > gymnaziální vzdělávání > Člověk a příroda > Geografie > Regiony > lokalizuje na mapách makroregiony světa,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Inspirace pro testování problematických regionů Evropy v Google Classroom

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V tomto článku navazuji konkrétním příkladem na můj článek Možný způsob ověření znalostí (nejen) v regionálním zeměpise „sloupečkovou přiřazovací metodou“. Vzhledem k distančnímu vzdělávání jsem se rozhodl vložit příklad „Úkolu s kvízem“, který jsem vytvořil pro otestování velmi problematické regionálně zeměpisné látky zaměřené na JV Evropu, postsovětské země východní Evropy a samostatně Ruska, právě „sloupečkovou metodou“. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Kamil Bujárek

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy byl dobyt jižní pól

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita vede k zamyšlení nad mimořádnou osobností Roalda Amundsena. Zabývá se nejen jeho objevitelskými, ale i morálními vlastnostmi.
Autor Monika Stehlíková

Státy, státy, hýbejte se! Aneb regionální geografie trochu jinak.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek se týká možnosti, jak učit žáky jednu z důležitých kompetencí v geografii – "umět seřadit" podle vybraných kritérií určitá geografická data metodou vycházející primárně ze hry Škatule, škatule, hýbejte se! V principu se nejedná o didaktickou hru, ale o shromažďování, seřazování, uspořádání daných dat a jejich výslednou prezentaci znázorňováním samotnými žáky. Lze ji použít i na jiném učivu.
Autor Martin Kovář

Spojené státy mexické v digitální podobě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Seznámení s Mexikem pomocí volně dostupných GIS aplikací ArcExplorer a ArcReader.
Autor Jiří Vorel

Učíme se pracovat v Arc Exploreru

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci si vyzkoušejí pracovat v prostředí geografických informačních systémů, vytvoří slepou mapu, jednoduchý kartogram a lokalizovaný diagram.
Autor Mgr. Markéta Kubešová

Jižní Amerikou se Zikmundem a Hanzelkou

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Učební text k výuce tématu regiony Jižní Ameriky, který využívá poznatků a fotografií z knih Miroslava Zikmunda a Jiřího Hanzelky. Tento učební text předchází sérii pracovních listů, které z textu vycházejí.
Autor Mgr. Markéta Kubešová

Osidlování Jižní Ameriky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Do slepé mapy žáci zakreslí významná jihoamerická města, kterými Zikmund s Hanzelkou během své cesty projížděli. Dle Atlasu dnešního světa, zaznamenají do slepé mapy inckou říši a určí státy, do kterých zasahovala.
Autor Mgr. Markéta Kubešová

Jak se žije v Jižní Americe

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Tvorba jednoduchého kartogramu (úřední jazyky v Jižní Americe), práce s internetem, využívání grafických zdrojů informací (grafy, fotografie)
Autor Mgr. Markéta Kubešová

Po stopách Zikmunda a Hanzelky prostřednictvím programu Google Earth

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci si díky programu Google Earth „projedou“ trasu po Jižní Americe, kterou absolvovali Zikmund s Hanzelkou v roce 1949. Navštíví významná města (včetně vybraných budov), přírodní lokality nebo památky UNESCO. Během této „projížďky“ plní žáci řadu úkolů.
Autor Mgr. Markéta Kubešová
Celkem: 9