Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
World Factbook jako zdroj geografických informací
| Seznámení s databází World Factbook, tvorba tematických map v Kmlfactbook.  | Jiří Vorel |
|
 |
| |
|
04. 01. 2010 |
8184 |
Alternativní doprava
| Doprava a cestování jsou civilizačním fenoménem, který ovlivňuje celou řadu oblastí života společnosti. Následující příspěvek nabízí několik možných návodů, jak k tomuto tématu přistoupit. Cílem by mělo být především to, aby si žáci a studenti uvědomili, jaké faktory vstupují do hry a jaké alternativy vůči stávajícím formám dopravy mohou být reálné, popř. splnění jakých podmínek může podíl jednotlivých forem dopravy na celkovém dopravním koláči posílit či oslabit.  | Petr Hopfinger |
|
|
| |
|
31. 07. 2009 |
7090 |
Přirozený a mechanický pohyb obyvatelstva
| Pracovní list se zabývá základními složkami přirozeného a mechanického pohybu obyvatel.  | Miloš Bukáček |
|
|
| |
|
11. 02. 2007 |
10233 |
Vývoj počtu obyvatel, sídla, venkovská sídla
| Pracovní list se zabývá historickým vývojem počtu obyvatel na Zemi, vymezením pojmu sídla a charakteristikou venkovských sídel.  | Miloš Bukáček |
|
|
| |
|
11. 02. 2007 |
8826 |
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
| Pracovní list se zabývá současným rozmístěním obyvatel na Zemi a vymezením hlavních jádrových a periferních oblastí světa.  | Miloš Bukáček |
|
|
| |
|
11. 02. 2007 |
9093 |
Migrace – kdo a za jakých podmínek může vstoupit a pobývat na území ČR?
| Na základě konkrétních příběhů žáci analyzují, jak stát upravuje, kdo a za jakých podmínek může překročit státní hranice a pobývat a pracovat na jeho území. Žáci také zjišťují, jak funguje volný pohyb osob v rámci EU i co je potřeba pro dlouhodobý pobyt a pro práci na území vybraných států mimo EU. Seznamují se se základními dokumenty jako pas, povolení k pobytu a pracovní povolení. S pomocí konkrétních příkladů se učí vysvětlit a zasadit do kontextu pojmy migrant, žadatel o azyl a uprchlík. Výukové lekce vznikly v rámci projektu Na cestě..., realizovaného vzdělávací organizací ARPOK, o. p. s., v letech 2016–2018 za finanční podpory České rozvojové agentury a Ministerstva zahraničních věcí ČR v rámci Programu zahraniční rozvojové spolupráce.  | Zuzana Švajgrová |
|
|
| |
|
10. 01. 2018 |
2706 |
Struktura obyvatelstva - biologické znaky
| Pracovní list se zabývá strukturou obyvatelstva podle pohlaví, věku a rasové příslušnosti.  | Miloš Bukáček |
|
|
| |
|
11. 02. 2007 |
7628 |
Struktura obyvatelstva - kulturní znaky
| Pracovní list se zabývá strukturou obyvatelstva podle národnostní příslušnosti, mateřského jazyka, vzdělání a náboženství.  | Miloš Bukáček |
|
|
| |
|
11. 02. 2007 |
7161 |
Užití exponenciální rovnice ve středoškolské praxi
| Příspěvek ukazuje užití teorie exponenciální rovnice v běžné středoškolské praxi. V uvedeném příkladu jde o propojení matematiky s významnou geografickou disciplínou - demografií.  | Josef Vondra |
|
|
| |
|
09. 07. 2007 |
8539 |
Rozvojová spolupráce - pro a proti (integrace průřezového tématu VMEGS)
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Geografie nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivity žáci porovnávají výhody a nevýhody různých forem rozvojové spolupráce a hodnotí, které formy jim přijdou nejvhodnější.  | Ondřej Nádvorník |
|
|
| |
|
27. 12. 2006 |
8179 |